דיגיטל וטק

נמל אשדוד במהלך ענק: ישקיע מיליוני דולרים בשלושה סטארטאפים

לאחר פיילוט של חצי שנה בחר נמל אשדוד בשלושה סטארטאפים בהם ישקיע שני מיליון דולר במסגרת קרן ההשקעות התאגידית של הנמל; בין הסטארטאפים שנבחרו סטארטאפ ה- LiDAR של מייסד "בטר פלייס"
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום מני בן הרוש)
דירקטוריון נמל אשדוד אישר השקעת אקוויטי של כשני מיליון דולר בשלושה סטארטאפים במסגרת קרן ההשקעות התאגידית (CVC) של הנמל, בכפוף לאישור רשות החברות הממשלתיות. הקרן, חלק מהחממה הטכנולוגית שהוקמה בנמל בשנת 2021, היא המשך לאסטרטגיית החדשנות של הנמל. מאז הקמתה ליוותה החממה יותר מתשעים סטארטאפים בתחומים כמו תפעול, לוגיסטיקה, סייבר ובטיחות.
לדברי רועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות בנמל אשדוד, שלושת הסטארטאפים נבחרו לאחר פיילוט בן כחצי שנה, שבו נבדקו הטכנולוגיות שפיתחו בשיתוף פעולה צמוד עם צוותי הנמל.

החברות שנבחרו הן: הסטארטאפ MAKALU OPTICS בהובלת היזמים שי אגסי ("בטר פלייס") ושגיא צדקה, מפתח טכנולוגיית LiDAR מתקדמת. הטכנולוגיה תסייע לנמל לשפר את היכולות התפעוליות והבטיחותיות שלו, תוך עמידה בדרישות מורכבות לשימושים מגוונים. החברה פועלת גם בתעשיות הביטחוניות וממוקדת בשוק הרכב האוטונומי. 
TREEDIS, המפתח פתרונות תאום דיגיטלי מבוסס מציאות רבודה וירטואלית. הפתרון כולל קישוריות בזמן אמת ואינטגרציה עם מערכות קיימות, ומספק יכולות שיתוף פעולה מתקדמות לצד שימור ידע ארגוני.
ו-FLYZ ROBOTICS, המפתח מערכת רובוטי רחפן מזעריים בעלי יכולות ייחודיות לביצוע משימות מורכבות בתחומי אבטחה, בטיחות ולוגיסטיקה, עם טווח פעולה ארוך. החברה פועלת בישראל ובסינגפור.
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "חברת נמל אשדוד רואה בהשקעות בחברות טכנולוגיות מהלך אסטרטגי, אשר יסייע לנו לענות הן לאתגרי התקופה והן לאתגרים הגלובליים איתם מתמודדים נמלי העולם כולו ובמקביל לייעל את היכולת התחרותית שלנו. אנו סמוכים ובטוחים כי השקעה זו תניב תוצאות מיטביות עבור הנמל, המשק הישראלי, וכן תעשיית הנמלים הבינלאומית".
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד: "אנו מברכים את הסטארטאפים שנבחרו להעמקת הפעילות המשותפת ורואים בכך הזדמנות משמעותית לשפר ולייעל את השירות ואת היכולת הביצועית של הנמל בתחומים השונים. הצעת הערך של הנמל ושל מערך החדשנות שבו היא היכולת שלו לשלב את הידע המקצועי שנצבר בנמל יחד עם חשיבה "מחוץ לקופסא" של הסטארטאפים באופן שמביא במשולב פתרונות חדשניים ופורצי דרך. אנחנו מספקים לחברות אלו גם תשתית קשרים מסחריים גלובליים המאפשרת לנו למשוך את החברות האיכותיות והמבטיחות ביותר, תנאי הכרחי להצלחת הפעילות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה