קריירה ולימודים

בצלאל סמוטריץ' אל תפגע בחיילים המשוחררים

טוב עשה משרד האוצר שהוריד מסדר היום מהלך לביטול מענק עבודה מועדפת לחיילים משוחררים. פגיעה במשרתים היא פגיעה בחברה הישראלית כולה

אמיר ראחל אלהייב | 
אמיר ראחל אלהייב (צילום באדיבות אמיר ראחל אל הייב)
נחרדתי לשמוע בימים האחרונים על היוזמה שמוביל משרד האוצר לביטול מענק העבודה המועדפת לחיילים משוחררים. מדובר בצעד שהוא לא פחות משערורייתי. בחברה הישראלית, ובמיוחד בתוך הקהילה הבדואית, קיימת חובה עמוקה להוקיר ולהעריך את הלוחמים שמסכנים את חייהם כדי להגן על המדינה – במיוחד בתקופה הנוכחית כשמדינת ישראל שרויה במערכה צבאית ארוכה ורב זירתית. לוחמים אלו, המפגינים אומץ ומסירות בלתי נגמרת ומסכנים מדי יום את חייהם, מגלמים ערכים של נאמנות, גבורה וחברות. עלינו להבין כי פגיעה במי שמשרתים ותורמים למדינה היא לא רק פגיעה בהם, אלא מערערת את יסודות החברה שלנו כולה.
לוחמים בדואים, בדומה לכל חיילי צה"ל, מייצגים את הפן האנושי של החברה הישראלית. חשוב להבין: השירות הצבאי מספק לא רק הגנה על הגבולות, הוא גם מהווה כור היתוך: מחבר בין קהילות שונות ומחזק את האחדות הלאומית. כאשר אנו עדים לפגיעה או לדיבור שלילי כלפי לוחמים, אנו פוגעים בקשרים הללו ומסכנים את המאמץ המשותף של כולנו.
חובתנו להכיר ולהעריך כל לוחם ולוחמת, גם אם הם מגיעים מרקע שונה. כוחנו, כאנשים וכקהילה, טמון ביכולתנו לתמוך זה בזה, ולא להפר את הברית שבנינו יחד במאמץ משותף. לא לשכוח, הלוחמים נלחמים לא רק עבור המדינה, אלא גם עבור משפחותיהם, חבריהם והקהילה כולה.
השורה התחתונה כאן היא חד משמעית: עלינו להוקיר ולשמור על הברית עם הלוחמים שלנו. הכוח והחוסן של החברה שלנו תלויים ביכולתנו להעניק כבוד לאלו שמשרתים ולזכור שהם נושאים על כתפיהם את האחריות לביטחוננו. אל לנו לשכוח שהפגיעות במשרתים הן לא רק פגיעות אישיות, אלא פגיעות במרקם החברתי שלנו. בואו נמשיך לתמוך ולחזק את הלוחמים, ולבנות חברה מאוחדת שבה כל אחד ואחת ירגישו מוערכים ונאהבים.
טוב עשו משרד האוצר והעומד בראשו שהחליטו לשנות גישה ולהוריד את הנושא מסדר היום.  גם שם מבינים שבימים הללו שלכידות השורות נדרשת במיוחד, ביטול המענק היה מייצר את האפקט ההפוך.
*אמיר ראחל אלהייב, הוא בן העדה הבדואית, לוחם משוחרר מצה"ל, פצוע צה''ל ובן למשפחה שכולה. מכהן כיו"ר העמותה לחיילים בדואים משוחררים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה