בארץ

אבל באקדמיה הישראלית: אחד מגדולי הפרופסורים נפטר בגיל 98

פרופ' יהודה באואר, אחד מחוקרי השואה החשובים בעולם, הלך אמש לעולמו. פרופ' באואר הוא זוכה פרס ישראל להיסטוריה של עם ישראל, וכיהן גם כראש המכון הבין-לאומי לחקר השואה ביד ושם
מערכת ice | 
פרופסור-אילוסטרציה
פרופ' יהודה באואר, אחד ההיסטוריונים המובילים בתחום חקר השואה, הלך לעולמו אמש בגיל 98. באואר, שזכה בפרס ישראל בשנת 1998 על תרומתו להיסטוריה של עם ישראל, הקדיש את מרבית חייו לחקר השואה ואנטישמיות. הוא ייעץ לממשלות ולגופים בינלאומיים בנושאי הנצחה ומאבק באנטישמיות.
באואר נולד בפראג ב-1926 למשפחה ציונית. בשנת 1939, בעקבות עליית הנאצים, עזבה משפחתו את צ'כוסלובקיה ועמדה בפני מסע ארוך עד שהיגרו לארץ ישראל. לאחר סיום לימודיו התיכוניים בחיפה, למד באוניברסיטת קרדיף שבוויילס. עם חזרתו לישראל, הצטרף לקיבוץ שובל והחל ללמוד באוניברסיטה העברית, שם קיבל תואר דוקטור ב-1960.
 
באואר היה מהראשונים בישראל שהקימו את תחום חקר השואה. במהלך מסע למצדה ב-1946, פגש את לוחמת הגטאות רוז'קה קורצ'אק, ששיתוף העדות שלה השפיע עליו עמוקות והנחה אותו לעסוק בתחום זה. הוא חקר בשיטות שונות, כולל לימוד שפות כמו פולנית ויידיש, והקדיש את עצמו לעשורים רבים למאבק באנטישמיות ולחקר השואה.
כפרופסור במכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית, עמד בראש המרכז לחקר האנטישמיות. באואר ייסד את כתב העת "לימודי שואה ורצח עם" של אוניברסיטת אוקספורד ושימש פרופסור אורח במספר אוניברסיטאות מובילות. עבודותיו חקרו את הסיבות וההשלכות של השואה, והוא דיבר רבות על האידיאולוגיה שהניעה את הרצח.
באואר היה חבר באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, וזכה באותות הוקרה רבים. הלווייתו תיערך ביום ראשון בקיבוץ שובל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה