בארץ

חיסול סינוואר: האם סוף סוף נפתחה הדרך לשחרור החטופים?

חיסולו המסתמן של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, מציב את משפחות החטופים במוקד הקרב. הן רואות בכך הזדמנות לחדש את המו"מ לשחרור 101 החטופים הנותרים, ומדגישות את הצורך במענה מהיר
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
בתחילת אוקטובר, לאחר חטיפתם, נמצאו גופותיהם של ששת החטופים: כרמל גת, הירש גולדברג-פולין, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, אורי דנינו ועדן ירושלמי ז"ל, במנהרה באזור רפיח. החטופים הוחזקו בתנאים קשים ולא אנושיים, במנהרה צרה שבה התקשו לנשום, ללא גישה לשירותים או מקלחת. 
בצה"ל התברר כי חלק מהחטופים ניסו להתגונן ולהיאבק במחבלים. הגופות נמצאו שעות ספורות לפני שכוחות צה"ל הגיעו למקום, ונתונים חדשים מעידים על כך שסינוואר, מנהיג חמאס, שהה במחיצת החטופים, אך ייתכן כי נמלט מאז הרצח שלהם.
משפחות החטופים מביעות חשש כבד לגבי גורל יקיריהן, כאשר חייהם של 101 חטופים נוספים עדיין בסכנה. הן דורשות מהממשלה לפעול למען שחרורם. במטה משפחות החטופים נמסר כי החיסול של סינוואר, אם יתממש, הוא צעד חשוב, אך הוא לא יספיק ללא מו"מ לשחרור כל החטופים.
המנהיגות בישראל עומדת כעת במבחן, כאשר הציבור מצפה לפעולות שיביאו להחזרת החטופים, ולא ייתנו למצב להימשך. החטיפות והאירועים האחרונים מדגישים את הצורך הדחוף במענה לשאלה הכואבת – כיצד לשחרר את החטופים ולהשיבם הביתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה