בארץ

נתניהו ביקש לשנות את שם המלחמה, משפחות החטופים מחו

נתניהו הציע בפתח ישיבת הממשלה לשנו את שם המלחמה ל'מלחמת תקומה' ". זוהי מלחמת הקיום שלנו". בתגובה משפחות החטופים מחו "אין ולא תהיה תקומה ללא החזרת כל החטופים"
דורון בלוך |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתח ישיבת הממשלה היום (שני) בנושא ציון שנה לטבח השבעה באוקטובר, במהלכו ביקש לשנות את שם המלחמה.
"היום לפני שנה, בשעה 06:29 בבוקר, מחבלי החמאס פתחו במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, נגד אזרחי ישראל. פתח נתניהו "זמן קצר לאחר הטבח הזה אמרתי בקריה בתל-אביב: "אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים - במלחמה. אנחנו נשיב מלחמה שערה בעוצמה שהאויב לא הכיר, ונגבה ממנו מחיר שהוא לא ידע כמותו. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה״. 
ועל כך אמר "מאז אותו יום שחור אנחנו נלחמים. זוהי מלחמת הקיום שלנו - ׳מלחמת התקומה׳. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי. מאז אותו יום שחור אנחנו בהתקפה בשבע חזיתות. התקפת הנגד שלנו על אויבינו בציר הרשע של איראן היא תנאי הכרחי להבטחת עתידנו ולהבטחת ביטחוננו".
עוד  הוסיף לומר "אנחנו נסיים את המלחמה כשנשלים את כל היעדים שקבענו: מיטוט שלטון הרשע של החמאס, החזרת כל חטופינו הביתה - החללים והחיים כאחד, סיכול של כל איום עתידי מעזה על ישראל, והשבת תושבינו בדרום ובצפון בבטחה לבתיהם. ביום הזה אנו מרכינים ראש לזכר אחינו ואחיותינו, בנינו ובנותינו, הורינו וזקנינו, שנטבחו על-ידי מחבלי החמאס. ילדים וילדות שנרצחו בדם קר, נשים וגברים שנשחטו, משפחות שלמות שהושמדו". 
מטעם מטה משפחות החטופים הגיבו על בקשת נתניהו לשנות את שם המלחמה: "אין ולא תהיה תקומה ללא החזרת כל החטופים - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה ראויה בארצם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "מטה" משפחות החטופים לא מייצג את המשפחות
    אפי 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעולה של ממשלת ישראל שהיתה הראשונה להתעורר מהסיוט, גוררת תגובה פבלובית של הרל"בים. מה הקשר בין שם המלחמה לחטופים? מוטב שמשפחות החטופים האומללות יתנערו מהאנרכיסטים מפיצי השנאה והרוע. עם ישראל כולו חולק את הכאב והזעזוע של קרובי החטופים והנופלים. רובו תומך במהלכים של הממשלה, ומאמין שרק לחץ צבאי כבד יביא לשיחרורם של חטופינו.
    סגור
  • 1.
    יתנגדו גם ל'מלחמת השבת החטופים' אם ביבי הוא זה שביצע. (ל"ת)
    נוני 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור