בארץ

ליברמן: "לכבוש את החרמון הסורי ודרום לבנון"

ח''כ איבגדור ליברמן התבטא בעניין המלחמה בצפון, וקרא כי להזהיר את סוריה ולבנון מהמשך המצב, ובמידה ולא ייפסק - יש לכבוש חלקים ממדינותיהם  "איך גורמים לחות'ים, לאיראנים ולסורים לרדת כליל מהמחשבה שניתן להתעסק איתנו ולהעניק סיוע לאויבינו"
דורון בלוך |  4
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אייל מרגולין)
יו''ר מפלגת ישראל ביתנו ח''כ אביגדור ליברמן נאם בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, שם התייחס למצב הבטחוני ופרס את משנתו כיצד יש לפעול "הצורך להבין איך מונעים את המחדל הבא. איך מונעים את מלחמת לבנון הרביעית" הגדיר זאת "איך גורמים לחות'ים, לאיראנים ולסורים לרדת כליל מהמחשבה שניתן להתעסק איתנו ולהעניק סיוע לאויבינו". 
על כך, אמר ליברמן "הדרך להשיג זאת, היא על ידי אימוץ העיקרון "גביית מחיר"- כל פעולה תוקפנית נגד ישראל חייבת להסתיים בגביית מחיר כבד מהצד השני. תג המחיר צריך להיות ידוע מראש, גלוי, והחשוב מכל- לעמוד בהתחייבות הפומבית שלנו, ולעמוד על קוצו של יוד. ברגע שהוחלט על תג מחיר, יש לגבות אותו, ללא קשר ללחצים או לאיומים כאלו ואחרים". 
את זאת הסביר "הדוגמא הפשוטה ביותר היא סוריה: המשטר חייב לקבל מסר ברור, גם בתקשורת הפומבית וגם בצינורות המודיעיניים והדיפלומטיים, כולל שיחה ישירה לבאשר אל אסד- שאם סוריה תמשיך לשמש כבסיס עורפי, וכמרכז לוגיסטי של אויבינו, אנחנו ניקח מהם את החרמון הסורי. פשוט נכבוש אותו ולא נוותר עליו עד להודעה חדשה". 
עוד המשיך לומר "אותו הדבר לגבי לבנון: מה שעלינו למנוע בכל מחיר זה האיום לכיבוש הגליל, ואת הירי האפקטיבי של חיזבאללה לעבר יישובי הצפון. ירי זה מבוצע בעיקר באמצעות טילים  כמו פאלק, אלמאס, בורכאן וקורנט, שהאפקטיביות שלהם היא עד 16 קילומטרים. לשם כך, נצטרך לתפוס קו הגנה שמתחיל מנקודה על חוף הים הלבנוני מול נבטיה, יעבור דרך מארג' עיון וחאצביא, וימשיך עד לגבול סוריה-לבנון, מול החרמון הסורי".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אתמול הוא רצה הפסקת אש והסכם והיום הוא רוצה לכבוש. (ל"ת)
    אולי תחליט?! 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ספינים למחביר
    ירון 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון ליברמן תפסיק עם הספינים שתופסים כותרות רגעיות או שתיכנס או שתשב בחוץ ותשתוק נמאס מהצהרות ריקות ללא תוכן סיסמאות על גבי סיסמאות ומתחתן ריק
    סגור
  • 2.
    ליברמן
    א 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ולפיד שני אפסים שלא עשו כלום במלחמה חוץ מלקשקש
    סגור
  • 1.
    קשקשן טריבונות תקשורתי
    א 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפס מאופס הליברמן הזה...כל מי שיבחר בו בעתיד אפס גדול ממנו...
    סגור