בארץ

דיווח דרמטי: הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה; נתניהו מכחיש

זמן קצר לאחר ההצרה המשותפת של ביידן מקרון שקראו להפסקת אש מיידית של 21 יום בין ישראל לחיזבאללה, בכירים בבית הלבן חשפו שזו עומדת להיכנס לתוקף כבר בשעות הקרובות. לשכת ראש הממשלה הגיבה שהידיעה לא נכונה | כל הפרטים
מערכת ice |  2
חסן נסראללה, ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן, דודו בכר/POOL)
בכירים בממשל האמריקאי חשפו הבוקר (חמישי), לרשת "סקי ניוז" כי: "הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה צפויה להיכנס לתוקפה בשעות הקרובות". עוד צוין שבהמשך להצהרה המשותפת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון, זו עתידה להימשך 21 יום. הצהרתם של השניים, זכתה לרוח גבית משורה של מדינות ברחבי העולם בהן: אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, גרמניה, איטליה, יפן, סעודה, איחוד האמירויות וקטאר.
הבכירים, התייחסו בדבריהם על מה עומד להתרחש במהלך אותה הפסקת אש מסתמנת: "במהלך 21 הימים הללו הצדדים יקיימו משא ומתן. אנחנו מייחלים לפתרון שישיב את האזרחים בשתי המדינות לבתיהם. ההסכם יהיה תקף רק בלבנון, אבל הוא 'יקנה זמן' גם למשא ומתן עם חמאס בעזה. אפשר להשיג פתרון דיפלומטי".
הלחימה בין ישראל וחיזבאללה פרצה יממה לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, אך החל ממתקפת הביפרים שהתרחשה בשבוע שעבר זו רשמה הסלמה משמעותית במסגרתה צה"ל תקף באופן נרחב בלבנון וחיסל בכירים רבים בארגון הטרור כשבמקביל חיזבאללה הגביר את הירי לעבר שטח ישראל. בשעתו, חיזבאללה ניסה להביא לאיחוד זירות לאחר שהצהיר לא פעם שהוא לא יפסיק את הירי לעבר ישראל עד שזו תסיים את הלחימה ותיסוג לגמרי משטחי רצועת עזה.
לשכת ראש הממשלה, הגיבה לפרסומים אודות הפסקת האש שתיכנס לתוקפה בשעות הקרובות וטענו שזו לא נכונה. עוד נטען שראש הממשלה נתניהו, שנמצא כעת בטיסה לארה"ב טרם הגיב להצעה האמריקאית-צרפתית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוב ספין של נתניהו כדי להשיג לעצמו קצת שקט בסוף שבוע.
    רוניוד 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיץ מראש את הידיעה – כאילו שהיא נכונה. כל זה כדי להשיג שקט בנסיעה שלו עם שרה לסוף שבוע של כיף בניו יורק.
    סגור
  • 1.
    מוכריםמאותנו שוב
    דני 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד פעם ביבי מוכר אותנו . העיקר לטוס לאמריקה . תהיה הסכמה החיזבאללה יערכו מחדש וייתעצמומויחזרו שוב לתקוף ולטא עשינו כלום .
    סגור