בארץ

בוקר קשה בצפון: מטחי רקטות, איומים אוויריים, ופגיעות ישירות

24 רקטות שוגרו מלבנון בשלושה גלי ירי, מגן דוד אדום דיווח על טיפול במספר נפגעים, ביניהם גבר כבן 60 שנפצע קל מאוד בראשו, ככל הנראה מרסיס יירוט, ופונה לבית החולים האנגלי בנצרת. כמו כן, טופלו מספר נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו קל בדרכם למרחבים מוגנים, ביניהם תינוק כבן חודש ומבוגרים בשנות השבעים והשמונים.
מערכת ice | 
ישראל וחיזבאללה (צילום shutterstock)
בשעות הקטנות של הלילה ועד לשעות הבוקר המוקדמות, חווה צפון ישראל סדרת התקפות משמעותית, המסמנת הסלמה מדאיגה באזור. צה"ל דיווח כי 24 רקטות שוגרו מלבנון בשלושה גלי ירי לעבר אזור רמת דוד ועמק יזרעאל, כאשר כולן יורטו בהצלחה על ידי מערכות ההגנה האוויריות.
למרות היירוט המוצלח, נרשמו מספר אירועים של פגיעות משניות. ברפתות בבית שערים שבעמק יזרעאל נגרם נזק מפגיעה ישירה, ככל הנראה משברי יירוט. בנוסף, במחוז חוף דווח על פגיעה במבנה מגורים בן שתי קומות ובמספר כלי רכב, עם שלושה נפגעים קל.

מגן דוד אדום דיווח על טיפול במספר נפגעים, ביניהם גבר כבן 60 שנפצע קל מאוד בראשו, ככל הנראה מרסיס יירוט, ופונה לבית החולים האנגלי בנצרת. כמו כן, טופלו מספר נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו קל בדרכם למרחבים מוגנים, ביניהם תינוק כבן חודש ומבוגרים בשנות השבעים והשמונים.
במקביל לאיום הרקטי, צה"ל דיווח על יירוט מוצלח של שני כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מעיראק לעבר הגבול המזרחי של ישראל. בעקבות האירועים, הנחיות פיקוד העורף הוארכו ב-24 שעות נוספות, ומשרד החינוך הורה על מעבר ללמידה מקוונת ברשויות הצפוניות, בעוד שאר חלקי הארץ ממשיכים בשגרת לימודים רגילה.
אירועי הלילה מדגישים את המורכבות הגוברת של המצב הביטחוני בישראל, עם איומים המגיעים ממספר חזיתות במקביל. ההתפתחויות האחרונות מצביעות על הצורך בערנות מתמדת ובמוכנות גבוהה של מערכות ההגנה הישראליות, תוך התמודדות עם השלכות על חיי היומיום של תושבי הצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה