בעולם

פנייה בערבית ושיחה זועמת לנתניהו: הסיפור של מקרון וצרפת עם לבנון

לצרפת וללבנון ישנה היסטוריה צבאית ותרבותית רבת שנים הנמשכת עד היום, וכן לכל אחת מספר אזרחים גדול החיים במדינה השנייה. אך לא ניתן להתעלם מכך כי צרפת, והנשיא מקרון בראשה, מתערבים יותר ויותר בנעשה בין ישראל ולבנון
דורון בלוך |  1
עמנואל מקרון (צילום הדס פרוש פלאש90)
במהלך הימים האחרונים, נראה כי לא נין להתעלם מהצעדים של מי שעד היום הייתה נחשבת לידידה של מדינת ישראל, הלא היא צרפת, זאת נוכח שורת התבטאויות ותפיסת צד באירועים האחרונים מול לבנון.
ראשית, במהלך הצבעה באו''ם, בעניין הצעת הרשות הפלסטינית להטלת סנקציות ולאמברגו נשק על ישראל, הצביעה צרפת בעד ההצעה. לאחר מספר ימים, הגיב נשיא צרפת עמנואל מקרון לפיצוצי מכשירי קשר הביפרים של פעילי החיזבאללה בלבנון, והוציא הצהרה בה בין היתר קרא "לבנונים חברים יקרים שלי" ואמר כי צרפת "עומדת לצידכם".
כמו כן אף הוציא הצהרה על רקע המתיחות הביטחונית עם ישראל, אותה הגדיר מקרון כסכסוך בטחוני "בין ישראל לאיראן. בהצהרה בה פנה ישירות לתושבות לבנון, בהודעה המתורגמת לערבית, ואף כתב בערבית בחשבון ה-X שלו.
בנוסף, על פי פרסום בN12, במהלך שיחה קשה שיזם מקרון לנתניהו, טען מקרון כי ישראל ופעילותה בלבנון "דוחקת את האוזר למלחמה" וביקש למתן את הפעילות לפעול במישור הדיפלומטי, במטרה למנוע הסלמה.
ההיסטוריה של צרפת ולבנון ארוכת שנים, עוד במאה הקודמת בה היה לצרפת את המנדט על לבנון, וכן צרפת היא זו שהחליטה על קיום בחירות בלבנון לראשונה. במהלך השנים ממשיכה צרפת להיות מעורבות בנעשה בלבנון, במיוחד במאמצי שיקום המדינה המתמשכים, הן בעבר בסיוע צבאי והכשרת צבא לבנון, וכן שיתופי פעולה  בנושאים כגון כלכל , שלטון החוק, מחקר, תרבות ומורשת.
במהלך השנים מקרון עצמו התערב רבות בנעשה בלבנון, בין היתר לאחר הפיצוץ בנמל, וכן בהפעלת לחץ על ערב הסעודית ואיראן להימנע מהתערבות בלבנון. ללבנון וצרפת ישנה היסטוריה ארוכה וכן שיתוף פעולה ורגשות שותפות לאומניי הדדיים, זאת בנוסף לכך שכיום חיים כ-23,000 צרפתים בלבנון, ומאידך כ-210,000 לבנונים מתגוררים בצרפת. ונראה כי צרפת ומקרון בראשה, מנסים לפעול בצורה דיפלומטית בכדי למנוע מלמה שתפגע במדינת לבנון.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לבנון
    איציק זוארץ 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשיא צרפת אילו ארגון טרור היה תוקף את צרפת יום ולילה איך הייתה מגיב?
    סגור