בארץ

תומא סלימאן בביקורת חריפה: "ארה''ב שותפה של ישראל בהרג אזרחיה"

ח''כ אעידה תומא סלימאן הגיבה על מותה של האזרחית האמריקאית מאש צה''ל ותקפה את ארה''ב וביידן ""ארצות הברית שותפה לא רק בהשמדת עזה של ישראל ובטיהור אתני של הגדה המערבית אלא גם בהרג של אזרחיה שלה בידי צבא הכיבוש"
דורון בלוך |  1
עאידה תומא סלימאן (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
חברת הכנסת אעידה תומא סלימאן (חד''ש תע''ל) הגיבה במהלך הסופ''ש על האירוע בו פעילה, אזרחית אמריקאית, נהרגה מאש צה''ל במהלך התקהלות של עשרות פלסטינים באזור צומת ביתא בשומרון.
לאחר הפגיעה ממנה נהרגה האזרחית האמריקאית, פתח צה''ל בחקירת הפגיעה, מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר אדם אחר. וכן צה''ל מסק כי הינו מצר על מותה. המזכיר האמריקאי בלינקן גם הגיב על המקרה, וטען כי ישראל צריכה 'לעשות שינויים' באופן בה היא פועלת בשטחי הגדה המערבית, וזאת כולל בנהלי הפתיחה באש.
על כך אמרה ח''כ סלימאן: "ארצות הברית שותפה לא רק בהשמדת עזה של ישראל ובטיהור אתני של הגדה המערבית אלא גם בהרג של אזרחיה שלה בידי צבא הכיבוש". והוסיפה לתקוף את הממשל האמריקאי "הקלות שבה ביידן מקבל את הנרטיב של הצבא הישראלי על הרג "בטעות" של אייזנור אזגי איגי, אזרח ארה"ב, היא פשוט אבסורדית".
כמו כן, בסוף גבריה תקפה גם את צה''ל "לצבא הזה יש רקורד של שקר וכיסוי הרג של אזרחים לא חמושים - כולל פעילים, עיתונאים וילדים. יש לה רקורד של הרג אזרחים אמריקאים - כולל העיתונאית שירין אבו-אקלה. למעשה, מדיניות הצבא דה פקטו בגדה המערבית רואה בכל הפגנה נגד הכיבוש טרור. זוהי בושה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עאידה טומאה סלימאן
    מזל טלה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתיכת טומאה סלימאן , את צריכה להודות לאל יום יום שאת חיה במדינה שלנו, תמשיכי לשבת במשכן הכנסת עם 50000 שקל ותיסתמי את הג'ורה שלך
    סגור