בארץ

בן כספית זועק: נשים נעצרות על פלאיירים בעוד אלימות חרדים נזנחת

בן כספית חושף פערים חמורים באכיפת החוק: מעצר נשים על חלוקת כרוזים מול הזנחת אלימות חרדית, ומתריע מפני הסכנה להתדרדרות במצב הביטחוני והחברתי בישראל
מערכת ice |  3
איתמר בן גביר, בן כספית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר 103FM)
הציוץ של העיתונאי בן כספית שזעזע את הציבור השבוע זוכה לתהודה רחבה, והוא חושף את ההתדרדרות במערכת אכיפת החוק בישראל. כספית מתאר את האירוע שבו שלוש נשים, אמהות, נעצרו בעקבות חלוקת כרוזים עם המסר "שלח את עמי" בבתי הכנסת. כרוזים אלו נושאים תחינה יהודית עתיקה ומבטאים מחאה לא אלימה. התגובה החריפה מצד המשטרה – הגעת שוטרים לבתים, עיכוב הנשים באזיקים והבאתן לתחנת משטרת גלילות בערב שישי – מעוררת תחושת עיוות צדק.
לפי הציוץ, המשטרה פעלה בצורה חריגה ומוגזמת כלפי הנשים, תוך שהיא מדגימה חוסר פרופורציה בהתייחסות למקרה. לעומת זאת, כספית מדגיש את הפער ההולך וגדל בין התגובה למעצר הנשים לבין התנהלות המשטרה מול אירועים חמורים אחרים.
בקהילת יער רמות בירושלים, המתמודדת עם אלימות וונדליזם שביצעו חרדים, נרשמה תחושת אכזבה רבה. התושבים תיעדו פריצות והשחתת רכוש במצלמות אבטחה, אך המשטרה לא נקטה בפעולה משמעותית. תיאור זה מציב את המשטרה באור שלילי ומצביע על חוסר עקביות במערכת האכיפה, שמובילה לתחושות של אפליה וחוסר צדק.
 
כספית מזהיר מהשלכות חמורות של ההתנהלות הנוכחית, וטוען שהגישה הזו עלולה להביא למצב של מלחמת אזרחים. לדבריו, הפער בין אכיפת החוק הבלתי מתפשרת כלפי נשים המחלקות כרוזים לבין ההזנחה של אלימות חרדית מעורר חשש מהתדרדרות כללית במצב הביטחוני והחברתי.
המצב הנוכחי מצריך התערבות מיידית של הגורמים המוסמכים – מהפקחים של משטרת גלילות ועד למפכ"ל המשטרה החדש – כדי להבטיח שהתגובה למקרים של אלימות ומחאה תהיה הוגנת ומאוזנת. החשש הוא שהזנחה של אירועים חמורים מצד אחד ותגובה מוגזמת מצד שני יביאו להתדרדרות נוספת במצב, ולפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. נדרש שינוי מידי ופעולה מתואמת כדי למנוע את המשך ההתדרדרות ולשמור על יציבות הסדר הציבורי והדמוקרטיה בישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בן כזבית מודיע משטרתי מביש ! (ל"ת)
    אסף 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כספית יודע שאכיפה בררנית היא נגד ימנים וחרדים. (ל"ת)
    כספית השקרן 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כספית
    משה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחכת עם המפונים חתיכת סמרטוט אתה אפס מאופס אני מציע לך לך תיתאבד אתה שום וכלום
    סגור