דיגיטל וטק

הפשיטה הגדולה: מה הסוד מאחורי הברחת הטכנולוגיה המזויפת?

משטרת איטליה חשפה רשת הברחה של קונסולות רטרו מזויפות בשווי 50 מיליון יורו, כולל משחקים מזויפים למותגים פופולריים. תשעה אזרחים נעצרו והחוקרים עוקבים אחר מקור המוצרים המוברחים
מערכת ice | 
שבב - אילוסטרציה AI
במהלך סוף השבוע האחרון, חשפה משטרת איטליה רשת ענקית להברחת קונסולות רטרו ומשחקי וידאו מזויפים. בפשיטה רחבת היקף שנערכה, נתפסו כ-12,000 קונסולות המכילות מעל 47 מיליון משחקי וידאו מזויפים, בהיקף כולל של 50 מיליון יורו.
בין המשחקים המזויפים נמצאו חיקויים למותגים אהובים כמו האחים סופר מריו ומלחמת הכוכבים. הקונסולות המזויפות היו חיקויים של מכשירים איקוניים מתוצרת סגה, נינטנדו ואטארי, והיו מצוידות בסוללות ומעגלים חשמליים שלא עמדו בתקני הבטיחות של האיחוד האירופי.
תשעה אזרחים איטלקים נעצרו במהלך הפשיטה והם מואשמים בסחר בסחורות מזויפות. אם יורשעו, הם עשויים להיתקל בעונש של עד שמונה שנות מאסר. אלסנדרו לנגלה, ראש יחידת הפשיעה הכלכלית של המשטרה הפיננסית בטורינו, ציין שהקונסולות והמשחקים יובאו מסין ונועדו למכירה בחנויות מתמחות ובאינטרנט.
הפופולריות של משחקי רטרו, הידועה גם כ"רטר וגיימינג", חוותה עלייה משמעותית בשנים האחרונות. ב-TikTok, ההאשטאג #retrogaming צבר יותר מ-170 מיליון פוסטים, והמחירים של משחקים וקונסולות ישנים עולים בשוק. לדוגמה, מערכת סופר נינטנדו נמכרת באינטרנט במחירים שנעים בין 131 ל-360 דולר, ועותק חתום של משחק הווידאו סופר מריו 64 נמכר ב-1.5 מיליון דולר במכירה פומבית בשנת 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה