דיגיטל וטק

האיחוד האירופי נגד מיקרוסופט: זה האישום החדש נגד ענקית התוכנה

מיקרוסופט מואשמת בקשירת אפליקציית Teams עם חבילות Office 365 ו-Microsoft 365, מה שמעניק לה יתרון לא הוגן על מתחרים. אם תימצא אשמה, מיקרוסופט עשויה להתמודד עם קנסות של עד 10 אחוזים מהכנסותיה השנתיות בעולם, ושינויים במוצריה
רפאל בן זקרי | 
Microsoft Teams (צילום Shutterstock)
הרגולטורים באיחוד האירופי לא עושים חיים קלים לענקיות הטכנולוגיה. אחרי אפל, מטא, גוגל וטיקטוק, מגיע תורה של מיקרוסופט לעלות לדוכן הנאשמות. כעת, החברה מואשמת באיחוד בלתי חוקי של אפליקציית Teams עם מנויי Office 365 ו-Microsoft 365.
זו הפעם הראשונה מזה 15 שנים שמיקרוסופט מואשמת בהפרת כללי ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, לאחר מקרים קודמים של איחוד Windows Media Player ו-Internet Explorer. הנציבות האירופית ציינה בהצהרה כי מיקרוסופט הפרה את כללי ההגבלים העסקיים של האיחוד על ידי קשירת אפליקציית התקשורת Teams לחבילות היישומים שלה לעסקים.
מרגרטה וסטגר, ראש מדיניות התחרות באירופה, הביעה חשש כי מיקרוסופט נותנת יתרון בלתי הוגן ל-Teams על פני מתחרים על ידי קשירתה לחבילות הפרודוקטיביות שלה. מיקרוסופט מצידה כבר נקטה בעבר בצעדים להפריד את Teams מ-Office באירופה ואף הפכה את Teams לאפליקציה עצמאית עולמית, אך צעדים אלו לא מנעו את ההאשמות. בתגובה למהלך, מיקרוסופט ציינה כי היא עובדת עם האיחוד האירופי למציאת פתרונות.
החקירה נגד מיקרוסופט נפתחה בעקבות תלונה שהגישה Slack ביולי 2020, שטענה כי מיקרוסופט חיברה באופן לא חוקי את Teams ל-Office והתקינה אותו בכפייה אצל מיליוני משתמשים. אם מיקרוסופט תימצא אשמה, היא עלולה להתמודד עם קנס של עד 10 אחוז מההכנסות השנתיות העולמיות שלה והנציבות עשויה לכפות שינויים במוצרי התוכנה שלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה