בארץ

בני גנץ מודה: "צריך להחזיר את החטופים גם במחיר כבד מאוד"

בני גנץ קיים מסיבת עיתונאים היום (שלישי) ולטענתו חשף את שקרי נתניהו שנארמו במסיבת העיתונאים שלו שהתקיימה אמש. "אם הוא לא מספיק חזק לעמוד בלחץ הבינלאומי  – שיניח את המפתחות, וילך הביתה"
מערכת ice |  3
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בני גנץ יושב ראש המחנה הממלכתי עלה לנאום היום (שלישי) יחד עם גדי אייזנקוט חבר מפלגתו. כזכור, עד יוני האחרון הם היו חלק מהקבינט המדיני הבטחוני המצומצם. היום הם עלו כדי להפריח את הנאמר במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה אמש.
גנץ דיבר בעיקר על משמעות ציר פילדלפי והפריח את מה שביבי אמר אמש. הוא האשים את ביבי בכך שלא אמר את האמת לציבור ואמר שהוא יגיד לציבור את האמת. "צריך להחזיר את החטופים גם במחיר כבד מאוד, צריך לסגור את עזה מדרום כדי שלעולם לא יחזור השבעה באוקטובר, צריך יהיה לחזור לציר פילדלפי כשנידרש, צריך להעביר את המערכה צפונה, צריך לייצר בריתות אזוריות מול איראן, ולבלום את הדהירה שלה לגרעין."
הוא מציין שהשליטה בציר פילדלפי אמנם חשובה נגד הברחות והתעצמות מחודשת של החמאס, אך נתניהו יודע ששליטה באמצעות מגדלי תצפית מהווים מטווח ברווזים ללוחמינו ולא תורמים למאבק במנהרות. ומדגיש " הסיפור הוא לא פילדלפי - אלא היעדר קבלת הכרעות אסטרטגיות באמת. אם הוא לא מספיק חזק לעמוד בלחץ הבינלאומי  – שיניח את המפתחות, וילך הביתה."
הוא טוען שציר פילדלפי הוא לא האיום הקימי על מדינת ישראל, אלא ציר הרשע של איראן הוא הקיום האמיתי שמרחף מעל ראשינו. הוא מוסיף, "איום קיומי מורכב גם מקריסת  כל מרכיבי החוסן של מדינת ישראל – הכלכלה, שימורו של צבא העם, בטחון הפנים שנשחק, המבנה הדמוקרטי-חוקתי והפילוג שקורע אותנו. ולכן חייבים לצאת לבחירות שיחזירו את האמון בין העם לנבחריו, ולבנות פה ממשלת הסכמות לאומית שתהיה ראויה לעם הנפלא הזה. כי התמודדות עם איום קיומי עוברת דרך ביטחון לאומי אמיתי ודרך חוסן חברתי והסכמה רחבה, ללא קיצוניים. כשהאינטרס המוביל הוא האינטרס הלאומי, ולא האישי והפוליטי הצר". לסיום הוא קרא לראש הממשלה נתניהו "להתמודדות עם האיום הקיומי האמיתי - אתה, כבר אינך מסוגל לדאוג.״
לגבי עסקת החטופים אמר גנץ, "אזרחי ישראל רוצים להשיב את החטופים. זה המוסר היהודי, זה הקוד הישראלי. כולנו מבינים שרצח החטופים בדם קר מחייב שחמאס ישלם מחיר כבד, כואב ומוחץ. "וגם הוסיף, שהגיעה העת להגיד לאילו תנאים אנו מסכימים כדי להתקדם לכיוון עסקה, אם בשלבים ואם עסקה בשלב אחד, הכי חשוב הוא שנגיע למתווה להשבת החטופים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה, הוא מדמיין? הם נכנסו ברחפנים (ל"ת)
    . 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צ"ל להיות "נערמ"ו, לא "נארמו"
    מיקי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טעות
    סגור
  • 1.
    גנץ דבריך נותנים רוח גבית לטרור
    יקי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האם אנחנו מעודדים חטיפות של יהודים עיי כניעה כמעט ללא תנאי לטרוריסטים שפלים .
    סגור