בארץ

הנשיא הרצוג בלווית החטוף: "סליחה שנכשלנו. לא עמדנו בצו להשיבכם"

נשיא המדינה בוז'י הרצוג ספד בהלווית הרש גולדברג פולין שגופתו חולצה אמש ליחה שהמדינה שעלית אליה בגיל 7, עטוף בדגל ישראל, לא הצליחה לשמור עליך. להציל את מי שעוד ניתן להציל. זו לא מטרה פוליטית, ואסור להפוך את זה למחלוקת פוליטית"
דורון בלוך |  2
יצחק הרצוג (צילום מעיין טואף, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (שני) להלוויתו של הרש גולדברג פולין ז''ל שגופתו חולצה אמש מרצועת עזה לאחר שנחטף בשביעי באוקטובר בעודו בחיים. הנשיא הרצוג ספד להרש בכאב, ודיבר בשם מדינת ישראל.
"אני מבקש סליחה בשם מדינת ישראל. סליחה שנכשלנו בהגנה עליכם במחדל הנורא של השבעה באוקטובר. סליחה שנכשלנו בהשבתכם הביתה בשלום. סליחה שהמדינה שעלית אליה בגיל 7, עטוף בדגל ישראל, לא הצליחה לשמור עליך. רייצ'ל, ג'ון, ליבי ואורלי היקרים – אני מבקש מכם סליחה. סליחה שלא הצלחנו להשיב את הרש שלכם הביתה בחיים" אמר הנשיא הרצוג.
בנוסף, התייחס לחילוץ יתר החטופים "עתה – מוטלת על מדינת ישראל משימה דחופה ומיידית. על מקבלי ההחלטות לעשות כל שניתן, בנחישות ובאומץ: להציל את מי שעוד ניתן להציל, ולהשיב את כל בנינו ובנותינו, אחינו ואחיותינו. זו לא מטרה פוליטית, ואסור להפוך את זה למחלוקת פוליטית. זהו צו מוסרי, יהודי ואנושי עליון של מדינת ישראל לאזרחיה. בצו הזה לא עמדנו. ועתה – מוטלת עלינו חובה קדושה ומשותפת: לעמוד בו ולהחזיר את כולם לנוף מולדתם".
את דבריו סיים באמירה נחרצת כנגד החמאס "אנחנו כמובן לא שוכחים לרגע את חובתנו לבוא חשבון עם המרצחים הנתעבים שטבחו בך – הרש – בחבריך, באחיותינו ובאחינו. גם כאן, המשימה ברורה ומחייבת: להמשיך ולהילחם עד חורמה בארגון הטרור הרצחני חמאס, שהוכיח שוב שאין קץ לרצחנותו ולפשעים נגד האנושות שהוא מוכן לבצע".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל שאתה נשיא של פחות מרבע תושבי ישראל (ל"ת)
    בוזי זכות השתיקה 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נשיא איראן לפחות לא משקר
    אלי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוזי או בוצי ניראה לי בוצי
    סגור