בארץ

הנחיות פיקוד העורף החדשות: אלו האזורים מהם הוסרו ההגבלות

בתום הערכת מצב הוחלט להסיר את הגבלות פיקוד העורף באזורי העמקים, השרון, גוש דן ועוד. בחיפה נפתחו מקלטים, בוטלו אירועים והשבתה של הלימודים במוסדות אקדמיים הוכרזה. דובר צה"ל: ""יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים"
מערכת ice | 
הרמטכ''ל הרצי הלוי בהערכת מצב לאחר מתקפת המנע של ישראל על לבנון, הבוקר (צילום דובר צה''ל)
בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהיום (ראשון) בשעה 12:30 יבוצעו שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. שר הביטחון יואב גלנט הכריז על "מצב מיוחד" ברחבי הארץ, ופיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות, שהוסרו לאחר שעות ספורות.  
במסגרת השינויים הוחלט על הסרת ההגבלות באזורי הנחיה גליל עליון, חלק מיישובי גולן דרום, גליל תחתון, מרכז הגליל, בקעת בית שאן, העמקים, המפרץ, הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שרון ודן. למעשה, ההגבלות נשארו בתוקף רק ביישובי קו העימות ובאזור הגולן. בתוך כך, בחיפה נפתחו מקלטים, בוטלו אירועים והשבתה של הלימודים במוסדות אקדמיים הוכרזה. 
 
באזורי הנחיה קו העימות, גולן צפון וחלק מיישובי גולן דרום תתאפשר פעילות חלקית כמפורט במדיניות ההתגוננות. "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף", נמסר מדובר צה"ל.
לפי ההנחיות, תושבי האזור מגוש דן צפונה הורשו לצאת לעבודה ולערוך פעילויות חינוכיות רק אם יש להם גישה למרחב מוגן. בהנחיות הראשוניות, שהוכרזו על ידי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הותרה התקהלות של עד 300 איש. בה בעת, תקלות ה-GPS שהתרחשו מהבוקר גם במרכז הארץ הסתיימו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה