בארץ

ההסתדרות הלאומית במתקפה: בקשה לפתיחת חקירה נגד יו"ר נמל חיפה

יאיר שלם, מנכ"ל ומ"מ יו"ר ההסתדרות הלאומית, במכתב חריף ליו"ר נמל חיפה על התנהלותו, דרך מכתב למנהלת רשות התחרות בבקשה לפתיחת חקירה נגד רון מלכא: "פועל בכוונה תחילה להגבלת התחרות בענף הנמלים תוך ניצול תפקידיו הציבוריים הקודמים וזאת תוך הטעיית גורמים עיסקיים". נמל חיפה: "דברי הבל חסרי טעם". כל הפרטים | פרסום ראשון
יהודה לוינגר |  9
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, תומר נויברג)
ההסתדרות הלאומית, שלחה היום (ראשון) מכתב חריף ודרמטי נגד יו"ר נמל חיפה. שולח המכתב: יאיר שלם, מנכ"ל ומ"מ יו"ר ההסתדרות. במכתב, שנשלח למיכל כהן, מנהלת רשות התחרות, נכתב לבקשה לפתיחת חקירה של רשות התחרות כנגד יו"ר חברת נמל חיפה - רון מלכא. על הפרק: ניסיון של נמל חיפה למניעת האסדרה לפתיחת רציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ של הסינים.
לדברי שלם, הוא מבקש את התערבותה המיידית לפתיחת חקירה של רשות התחרות לצורך בחינת התנהלותו של יו"ר חברת נמל חיפה רון מלכא: "אשר ממנה עולה לכאורה ניסיון פסול להשפיע על התחרות בנמלים בכלל ועל התחרות הבריאה שנוצרה בין חברת נמל חיפה  אל מול נמל המפרץ".
על הפרק: הניסיונות של נמל חיפה, דרך יו"ר הנמל רון מלכא, לפעול למניעת פתיחת רציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ, כפי האסדרה אותה מקדמת משרד התחבורה: "בניגוד לטענותיו של מר מלכא", מוסיף מנכ"ל ההסתדרות הלאומית, "נמל המפרץ מופעל על ידי חברה ישראלית המעסיקה מאות עובדים ישראלים. ניסיונתיו החוזרים של מר מלכא לפגיעה בנמל המפרץ ובכלל זה בעובדיו לא עולים בקנה אחד עם הוראות הדין והרפורמה בנמלים אשר אושרה על ידי מדינת ישראל אשר כל תכליתה לעודד תחרות בריאה בין הנמלים, בהתאם למודל המקובל במרבית הנמלים בעולם".
"שימוש כוחני באמצעים פסולים תוך הצגת מצגי שווא וחצאי אמיתות לכאורה, והכול בכדי להטיל רפש על נמל המפרץ ועובדיו"
יאיר שלם, מנכ"ל ההסתדרות הלאומית אשר הינה ארגון העובדים היציג בקרב עובדי נמל המפרץ, טוען בביקורתיות חריפה כי: "אינני יכול לעמוד מנגד נוכח התנהלותו הפוגענית של יו"ר חברת נמל חיפה בע"מ המבקש לעשות שימוש כוחני באמצעים פסולים תוך הצגת מצגי שווא וחצאי אמיתות לכאורה, והכול בכדי להטיל רפש על נמל המפרץ ועובדיו, אשר בו תלויים פרנסתם של מאות משפחות".
לדברי ההסתדרות הלאומית, יו"ר נמל חיפה "מבקש להנציח את מעמדו של נמל חיפה כמונופול השולט בשער הכניסה למדינה, תוך רצון עז ליהנות מ-'שיכרון כוח' ושליטה בשוק, תופעות אשר אותן ביקשה הרפורמה בנמלים להוקיע מכל וכל".
מנכ"ל ההסתדרות הלאומית, יאיר שלם, מצר, אץ המכתב ששלח ליו"ר נמל חיפה בתחילת החודש, שם הוא טוען, כי פירט "כיצד טענותיו ופניותיו אל כולי עלמא בניסיון לפגוע בתחרות ולייצר דה לגיטימציה לנמל המפרץ אינו לגיטימי, פסול ומנוגד לכל דין".
לשלם גם טענה ביקורתית משמעותית: סמיכות הזמנים בין זכייתה של החברה המפעילה את חברת נמל חיפה "גדות אדאני" לבין כהונתו של מלכא כמנכ"ל משרד הכלכלה והמעבר המיידי בין התפקידים. כך, גם ציין שלם את היותו של מלכא שגריר ישראל בהודו לפני - מדינת המוצא של המיליאדר אדאני שרכש את נמל חיפה. לדבריו, ביוני 2022 תוך זמן כהונתו כמנכ"ל משרד הכלכלה פורסמה זהות זוכה המכאז של הפעלת נמל חיפה, וכחודש לאחר סיום כהונתו בינואר 2023 הושלמה העברת הבעלות, וזמן קצר לאחר מכן הוא מונה ליו"ר נמל חיפה.
"הנני סבור כי סמיכות הזמנים לכאורה בין תפקידיו הציבוריים השונים של רון מלכא מחייבת בחינה ובדיקה מעמיקה וזאת לאור ניסיונותיו החוזרים והנשנים להשפיע, על פי פרסומים, על גורמי ממשלה ומדינה בניהם שרת התחבורה, שר האוצר, משרד החוץ, שגרירות ישראל בהודו, שגרירות הודו בישראל, המועצה לביטחון לאומי ואף על משרד הכלכלה אותו ניהל", כתב יאיר שלם בהאשמות קשות.
לסיכום כתב: "על פי המובא במכתב זה ומכתבי המצורף, עולה תמונה מדאיגה ולפיה יו"ר חברת נמל חיפה בע"מ, מר רון מלכא, פועל בכוונה תחילה להגבלת התחרות בענף הנמלים תוך ניצול תפקידיו הציבוריים הקודמים ומעמדו בקרב עובדי המדינה וזאת תוך הטעיית גורמים עיסקיים והצגת מצגי שווא לחבריו, עובדי המדינה. ניסיונתיו של מר מלכא פוגעים בכלכלה הישראלית, בלקוחות הנמלים ובעובדי נמל המפרץ באופן המחייב פעולה נחושה של רשות התחרות על מנת למנוע פגיעה זו".
מנמל חיפה נמסר: "דברי הבל חסרי טעם. יש לתהות מדוע המנכ״ל והיו"ר הסיניים בנמל הסיני, בתקופת לחימה בצפון, מתחבאים מאחורי ההסתדרות הלאומית ושולחים אותה לטעון טענות מופרכות, חסרות שחר נגד היו״ר הישראלי של נמל חיפה שכמובן, בינן ובין המציאות אין דבר וחצי דבר".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כל הכבוד. צודקים (ל"ת)
    משה 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    זה גדות מנסים לנקום על הההדחה של אודי שרון (ל"ת)
    אדאני שימו לב 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    "ההסתדרות הלאומית" משת"ף של המעסיקים (ל"ת)
    צ'אנג קאי שק לי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ההסתדרות הלאומית גוף מפוגע ומזיק בעובדי ישראל
    510 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההסתדרות הלאומית וישראל גנון הזבל עושקים ומרמים את עובדי ישראל
    סגור
  • 4.
    בושה למדינה
    יניב 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה למדינה שמתנהגת ככה . שההודים קנו את נמל חיפה הם קיבלו מיפוי מובהק למה שהם מקבלים. מדינת ישראל נותנת לסינים יותר על חשבון ההודים שהם ידידים מובהקים של ישראל! אדון מ"מיושב ראש ההסתדרות ..אתה בוגד במדינה שלך! הסינים צריכים לעוף מפה מהר
    סגור
  • 3.
    מסע הכפשות
    אסתריקה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השותפים הפחות מוצלחים של מר מלכא בבעלות על הנמל - קרן טנא ואריאל הלפרין עומדים מאחורי מסע ההכפשות המכוער כנגד מר מלכא
    סגור
  • 2.
    לא מבין את הסתדרות הלאומית
    דודו 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא מבין למה הסתדרות הלאומית דואגת לסינים לעבוד יותר חזק! מדינה בהפרעה..הסינים צריכים לעוף מפה
    סגור
  • 1.
    במקום להגן על עובדי הנמל הסתדרות הלאומית דואגת לסינים
    משה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עמדת ההסתדרות הלאומית מוזרה : כדי למנוע פיטורי עובדים בנמל חיפה, נחתם הסכם בין נמל חיפה והמדינה במהלך מכירת הנמל, שנועד לאפשר לנמל תקופת הסתגלות לתחרות. לסינים יש נמל חדש עם עובדים חדשים, ואם יש רצון להוריד מחירים, שיעשו זאת בנמל שלהם, ולא ינסו להשתלט על רציפים נוספים. זה מפתיע שההסתדרות בוחרת לתמוך בסינים ולא בעובדים הישראליים בנמל חיפה. יש כאן משהו שאינו כשורה.
    סגור
  • איזה סינים בראש שלך העובדים הם ישראלים למהדרין (ל"ת)
    איש סתום 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור