בארץ

צעד חיובי: הקמת מרכז חדש לטיפול בנוער הדרום

בעקבות התפרצות המלחמה ב7/10, בית דניאלה החליטו לפתוח מרכז שיקום חדש, עם דגש על התמודדות עם פוסט טראומה בבני נוער.

מערכת ice | 
ייעוץ פסיכולוגי-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
סניף דרום של בית דניאלה נבחר להיפתח במיקום הפסטורלי של מושב שיבולים. הסניף החדש עתיד להתחיל את פעילותו החל מתאריך ה-1 בספטמבר, על מנת לתת מענה לנוער הדרום כבר מתחילת שנת הלימודים הנוכחית. ייעודו של סניף זה הוא סיפוק מסגרת טיפולית קריטית לטיפול, שיקום ושילוב בקהילה לבני נוער בדרום. במיוחד לנערים שנפגעו מאירועי השביעי לאוקטובר.
בית דניאלה הוא המקום הראשון והיחיד בארץ שמעניק טיפול יום בקהילה, לבני נוער שמתמודדים עם קשיים בבריאות הנפש, ובנוסף גם זכה להכרה מטעם משרד הבריאות. בית דניאלה פעיל כבר חמש שנים, ומעניק תוכניות קצרות מועד (4 עד 6 חודשים) המעניקה לבני נוער בטווח גילאים של 13-18 מיומנויות וכלים חיוניים בשילובם מחדש בשגרה. התוכנית מטפלת בעיקר בבני נוער שחווים בעיות נפשיות כמו: דיכאון, חרדה, מחשבות אובדניות, OCD, פוסט טראומה, הפרעת אישיות גבולית והפרעות אכיל.

המרכז החדש של בית דניאלה במושב שיבולים (צילום: שרה מלכה אייזן)
התוכנית בבית דניאלה משלבת חינוך, טיפולים פרטניים וקבוצתיים, ומציעה תוכניות הכוללות: מרכז למידה, טיפול באמצעות כלבים, מטבח טיפולי, גינה טיפולית, פעילויות חברתיות כגון טיולים והדרכה צמודה ברכישת כישורים חברתיים ועוד.

טיפול בכלבים (צילום: שרה מלכה אייזן)
שרה מלכה אייזן, מנכ"לית בקו בית דניאלה: "לאור הביקוש הגובר, שמנו לעצמנו מטרה לפתוח סניף נוסף של בית דניאלה השנה ואחרי ה-7 באוקטובר, היה לנו ברור שנפתח את הסניף בדרום, להעניק עזרה לבני נוער ומשפחותיהם שמתמודדים עם קשיי נפש שמתגברים לאור המצב. עשינו מאמץ אדיר כדי לפתוח בתחילת שנת הלימודים, ואנו שמחים ונרגשים שגם מטרה זאת הושגה. שנה שעברה יצרנו תקדים בישראל כאשר קיבלנו הכרה ממשרד הבריאות, ובכך פתחנו את הדלת לארגונים ועמותות נוספות לקבל הכרה במערכת".
עופר ביטון, מנהל תוכנית כלבנות טיפולית בבית דניאלה: "המרכז הטיפולי 'בית דניאלה', הוקם לזכר דניאלה פרדס שאהבה לטפל בכלבים, עד שנטלה את חייה בגיל 14. במרכז אנו מפעילים תכנית של כלבנות טיפולית, כאשר כל נער ונערה מקבל את הכלב האישי שלו ודואג לטפל בו,  ללטף ולאלף אותו, כאשר למעשה הטיפול הוא הדדי. הטיפול בבעלי חיים מחזק את החוסן הנפשי, מאפשר לחניכים לעשות באמצעותם השלכה רגשית ועוזר להם להתמודד עם המצוקה ולחזור למסגרות. 'בית דניאלה' זוכה לתמיכה ממגוון רחב של שותפים, בהם 'רויאל קנין' בתרומת מזון לכלבים, שהם למעשה חלק מהצוות הטיפולי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה