בארץ

בסך 140 מיליון שקל: הבשורה של השר ארבל לרשויות בצפון

משרד הפנים יעביר סך של 140 מיליון שקל ל-12 רשויות מקומיות בצפון אשר התפנו באופן מלא או חלקי. זאת במטרה להעביר לרשויות עצמן את העיסוק בשיקום. השר ארבל: "לא נוותר על אף יישוב״
דורון בלוך |  1
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
במסגרת תוכנית הממשלה למענים בטווח המיידי והקרוב וקידום מתווה רב שנתי לשיקום ופיתוח הצפון משרד הפנים יעביר בימים הקרובים כ- 140 מלש״ח לישובים המפונים בצפון. 
כאמור, בהתאם להחלטות הממשלה, ובמסגרת התכנית "למענים בטווח המיידי והקרוב וקידום מתווה רב שנתי לשיקום ופיתוח הצפון" הוחלט על העברת 140 מיליון שקל ל-12 רשויות מקומיות אשר פונו באופן מלא או חלקי. והן: קריית שמונה, מטה אשר, הגליל העליון, מרום הגליל, מעלה יוסף, שלומי, מבואות החרמון, עג'ר, חורפיש, פסוטה, גוש חלב ומטולה כאשר חלוקת התקציב תעשה בהתאם לדירוג סוציואקונומי והיקפי האוכלוסייה ברשות המקומית.  
כמו כן, התקציב מיועד לתגבור הצרכים המוניציפאליים השוטפים של הרשויות המקומיות הנ"ל והתמודדותן עם מצבי החירום התכופים הלא צפויים וכן לאפשר לרשויות לנהל את הרשות בצורה המיטבית ביותר.
שר הפנים משה ארבל אמר על כך: ״המשימה לחיזוק הצפון תוך שיתוף פעולה עם ראשי הרשויות מקודמת באמצעות התוכנית לחיזוק קו העימות המייצרת מענה לישובים המפונים ותייצר עוגנים ברווחה, בדיור ובתעסוקה. משרד הפנים ימשיך להיאבק למען תושבי קו העימות. לא נוותר על אף יישוב״.
רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים אמר: "המלחמה בצפון נוגעת בכולנו ועלינו כממשלה להיערך בהתאם ולדאוג למענה מיידי לתקציב השוטף של הרשות המקומית, תוך שמירה על רציפות תפקודית לצורך מתן שירות טוב יותר לתושב בקצה. התקציב שיועבר בימים הקרובים הוא אחד מהמענים הרבים לישובים שפונו באופן מלא או חלקי ואני מקווה כי הוא יסייע לרשויות לחזור לתפקוד מלא עם חזרת התושבים המפונים לביתם. אנו כמשרד נמשיך לשמור על קשר הדוק ורציף עם ראשי הרשויות תוך חיזוקם כמובילי ההתחדשות של חבל הארץ הצפוני של מדינת ישראל"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השר עלאק ארבל לקקן גדול
    דודו 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחח היועמשית הזמבורה הזאת הוא מקשיב לה ועשה דברה העיקר שימשיך להיות בכנסת שר או חכ העיקר 50000 בחודש ועוד
    סגור