בארץ

בהשקעה של מיליונים: בשורה חדשה לתושבי קריית שמונה?

בעקבות המצב הביטחוני הקשה, הקרן לידידות הודיעה כי תציב 50 מיגוניות נוספות באזור הצפון. השקעה זו מתווספת לפרויקטים נוספים לחיזוק העורף הישראלי, בין השאר מיגון תחנות ההסעה והאוטובוס. המבנים החדשים ימוקמו גם בסמוך לאזורי תעשייה על מנת לאפשר המשך עבודה ורציפות תיפקודית בכל הארץ
מערכת ice |  1
מיגונית בצפון (צילום הקרן לידידות, ערן בוקר.)
על רקע המצב הביטחוני הנפיץ באזור הצפון, הודיעה אתמול (שני) הקרן לידידות כי החלה בהצבת 50 מיגוניות באזור קריית שמונה. המיגוניות יוצבו באזורים שנפגעו לאחרונה ממתקפות הטילים של חיזבאללה באופן קשה וכן לצד אזורים עם מפעלים חיוניים על מנת לאפשר את המשך העבודה ורציפות תפקודית וכלכלית. 
מדובר בהמשך ההשקעה של הקרן לידידות ביישובי הצפון. בימים האחרונים הודיעה הקרן כי היא קרובה להשלמת פרויקט להצבת 123 מיגוניות שמגנות על כל תחנות ההסעה והאוטובוס ברחבי הצפון. מהלך מיגון תחנות האוטובוס מוערך בעלות של כ-5.5 מיליון שקלים. הפרויקט החדש מוערך במעל ל-2 מיליון שקלים. הפעולה מתואמת עם גורמים מפיקוד העורף. חלק מהמיגוניות יוצבו גם ליד מרכזי החוסן וישמשו את המשפחות המשתמשות במתקנים. 
מלבד ההשקעה במיגון, הקרן לידידות הודיעה כי קידמה מהלכים שונים לשמירה על תושבי הצפון. בין השאר ערכה מבצע לחלוקת רכבי ביטחון מוגנים לרשויות מקומיות, חלוקת ציוד כוננות בישובים הדרוזים ועוד. לפני כשנה בוצה חלוקה דומה של רכבים ממוגנים בדרום, ורכבים אלו שימשו והצילו חיים במהלך אירועי ה-7 באוקטובר. בסך הכול, נמסר מהקרן, גויסו 75 מיליון דולר לטובת העורף בישראל מאז תחילת המלחמה. 
החלטה זו התקבלה על רקע ימים מתוחים בצפון. שריפות ענק כילו שטחי חקלאות נרחבים. רבים עדיין מפונים מבתיהם, ללא תאריך חזרה ידוע. גם המצב הכלכלי מורכב מאוד באזור הצפון, נתונים חדשים חושפים כי מצב המשק באזור הצפון לא התאושש, למרות נתונים מעודדים יותר בשאר הארץ. 
מנהל תחום החירום בקרן לידידות, סא"ל במיל' ספואן מריח מסר: "מטרת הצבת המיגוניות היא להשלים מענה מיגוני כמה שיותר נרחב באזורים המטווחים ביותר מפרוץ המלחמה. בנוסף הן נועדו לאפשר רציפות תפקודית במקומות שספגו פגיעות כמו אזור התעשייה של קריית שמונה. בכך, יגיע מספר המיגוניות שהקרן לידידות מציבה באזור לקרוב ל-200. המהלך הוא תולדה של שיח צמוד אותו אנו מנהלים עם פיקוד העורף, גורמי הביטחון השונים והרשויות המקומיות ותואם את הצרכים שמוצגים בפנינו". 
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, מסרה גם היא: "הקרן לידידות פועלת מאז תחילת המלחמה לחזק ולשפר את הביטחון ואת תחושת הביטחון, שמאותגרים במיוחד בימים אלו בצפון המדינה. הצבת המיגוניות הנוספת היא הוכחה לכך שאנחנו מחויבים בקרן להמשיך ולסייע לרשויות ולתושבים. אנו נמשיך לעמוד לצידם בימים מאתגרים אלה. אני מבקשת להודות לתורמים שלנו שאפשרו לנו לבצע צעד חשוב זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדביקים פלסטר, במקום לטפל במקור הבעיה (ל"ת)
    מיצי בושי 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור