בארץ

נתניהו: "אין כאן שלטון של פקידים מורמים מעם"

רה''מ נתניהו הגיב הצעת התיקון לדרך מינויו של נציב שירות המדינה, זאת לאחר הסערה שעורר בעקבות כך שהממשלה העבירה את הצעתו בניגוד להחלטת היועמ''שית "אין שום סיבה עניינית להחריג את אופן מינויו של נציב שירות המדינה, ולהכפיפו לשלטון הפקידים"
דורון בלוך |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רה״מ בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) על הצעת התיקון לדרך מינויו של נציב שירות המדינה, זאת לאחר הסערה שעורר לאחר שהממשלה העבירה את הצעתו למינוי, זאת בניגוד לחוות דעת היועמ''שית.
בדבריו, אמר רה''מ נתניהו "מדובר בניסיון לשנות נוהל לבחירת נציב שירות המדינה שהיה קיים מאז קום המדינה. ייש כאן ניגוד של שתי השקפות - החלטת הפקידים או החלטת העם. אנחנו בעד החלטת העם, שבאה לידי-ביטוי באמצעות הבחירה הדמוקרטית של העם בנציגיו".
"רמטכ״ל, ראש שב״כ, ראש מוסד - אלה דברים שבנפשנו, שדורשים יכולת מקצועית גבוהה" הוסיף נתניהו ותהה "ומה יקרה אם הממשלה תמנה מישהו שאינו מוכשר לתפקידים אלה? אז הציבור יחליף את הממשלה, שיכולה לקבוע מינויים חדשים. אין כאן שלטון של פקידים מורמים מעם, שיודעים טוב יותר מהממשלה. אין דבר כזה!".
עוד הוסיף רה''מ נתניהו לומר "אם אנחנו לא נותנים לפקידים להחליט על כישוריהם של ראשי מערכות הביטחון שלנו, מדוע חייבים להחריג את המינוי של נציב שירות המדינה, ולמסור אותו לידיהם? יתר על כן, מדוע שהפקידים לא יקבעו מה הם הכישורים הדרושים לראש הממשלה, שהשפעתו גדולה הרבה יותר מזו של הרמטכ״ל, ראש המוסד, ראש השב״כ והנציב?".
 
את דבריו סיים באמירה "הפקידים יכולים למשל לקבוע שראש הממשלה חייב להיות עם ידע כלכלי, צבאי, מדיני וכו׳. אבל זה לא יעלה על הדעת שהם יקבעו זאת. הציבור קובע גם כאן. לכן אין שום סיבה עניינית להחריג את אופן מינויו של נציב שירות המדינה, ולהכפיפו לשלטון הפקידים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם, ובמיוחד, נבחרי העם אינם מורמים מעם ומחוק! (ל"ת)
    רפי 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שאפו נתניהו ! (ל"ת)
    אסף 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • ראש הממשלה הכושל ומושחת ביותר מקום המדינה (ל"ת)
    שוקי 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור