בארץ

שר האוצר סמוטריץ': "המלחמה עולה כ-250 מיליארד שקל"

בכנס קטיף ה-10 לאחריות לאומית אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי אם ההתנתקות לא הייתה מתרחשת, ה-7 באוקטובר יכול היה להימנע. לדבריו, "אנחנו מחוייבים לקומם מחדש את הריסות חבל התקומה". יו"ר הציונות הדתית: "התקציב שהעברנו מאד שמרני. זה אתגר גדול לכלכלה"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל)
כנס קטיף ה-10 לאחריות לאומית ביוזמת מרכז מורשת גוש קטיף ובשיתוף "ישראל היום" התרחש אתמול (שלישי) בהיכל התרבות יד בנימין. בכנס השתתפו, בין היתר, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, חבר הכנסת לשעבר וחבר קיבוץ בארי, חיים ילין ויו"ר תנועת "הביטחוניסטים", אמיר אביבי ועוד.
השר בצלאל סמוטריץ' אמר בראיון לאמיר אטינגר כי לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף הטבח לא היה קורה. "חמאס לא היה משתלט על עזה והופך אותה למפלצת טרור ענקית. צריך לומר תודה לחלוצים שהחזיקו שם מעמד והיוו את חגורת הביטחון של שדרות ויישובי וקיבוצי העוטף".
"התפרסם שצ"הל שולח יחידות ליישובי קו התפר כי יש שם ניסיונות חדירה. עקרו 4 יישובים בצפון השומרון. לא סתם ג'נין מקום של טרור. איפה שאין התיישבות יש טרור. אנחנו מחוייבים לקומם מחדש את הריסות חבל התקומה. וחלק בלתי נפרד מזה זו ההתיישבות בחבל עזה שתחזיר את הביטחון לבארי. טעויות מתקנים".
על חזרה לגוש קטיף אמר סמוטריץ': "ראש הממשלה אמר שזה לא ריאלי. אני שותף שלו אך חלוק עליו בנקודה הזו. חשבתי שצריך לכבוש את רצועת הביטחון בלבנון מחדש. אם היינו עושים זאת לפני 3 חודשים לא היינו היום מנחשים איפה חיזבאללה יתקיפו. יש סיכונים אך להיות תגובתי ולהסס זה לקחת סיכונים".
"עד לפני כמה שנים אמרו שלחזור לחומש זה לא ריאלי. עד שיולי אדלשטיין הביא את החקיקה הזו. יש היום בחומש התיישבות". על עסקה להשבת החטופים אמר: "כולנו רוצים להחזיר את החטופים. יש לנו אחריות. העסקה הזו מחזירה מעט מאוד חטופים וגוזרת את דינם של שאר החטופים להישאר בעזה. היא מסכנת את ביטחון מדינת ישראל וממסמסת את הישגי המלחמה".
"אותי מוריד שכל ראשי מערכת הביטחון חושבים אותו דבר וזה מפחיד אותי. קוראים לזה עדר. העסקה הזו ממסמת את מרבית הישגי הלחמה. חמאס משתקם מהר".
על הכלכלה הישראלית: "הכלכלה הישראלית חזקה מאוד. התקציב שהעברנו מאד שמרני. זה אתגר גדול לכלכלה. המלחמה עולה כ-250 מיליארד שקל. יחסית למלחמה הכלכלה מגיבה בצורה יוצאת מהכלל. נותנים מעטפת מלאה למפונים ולניצולים בכל הארץ. במישור קיום החיים הבסיסי לא הצלחנו להציל אנשים בממדים- כעת אנו בונים את קו הביצורים השני. המדינה בונה רשת ביטחון.ב"ה תקציב 2025 ייתן מענה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שודד הקופה
    בושה 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמה מיליארדים העברתם כבר בקומבינות לישיבות ?
    סגור