בארץ

הורים שכולים: "אחדות היא תנאי לשרידות שלנו במדינת ישראל"

כנס קטיף ה-10 לאחריות לאומית ביוזמת מרכז מורשת גוש קטיף ובשיתוף "ישראל היום" התרחש בהיכל התרבות יד בנימין. במהלך מושב "להיות ראויים" דיברו הורים שכולים על בחירתם להפוך את כאבם האישי העמוק ואת הקורבן הגדול שהקריבו לכוח מניע לפעילות ולעשייה למען חיזוק הברית הישראלית.
מערכת ice | 
ציר פילדלפי (צילום פלאש 90/ אורן כהן)
כנס קטיף ה-10 לאחריות לאומית ביוזמת מרכז מורשת גוש קטיף ובשיתוף "ישראל היום" התרחש אמש (שני) בהיכל התרבות יד בנימין. בכנס משתתפים, בין היתר, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, חבר הכנסת לשעבר וחבר קיבוץ בארי, חיים ילין ויו"ר תנועת "הביטחוניסטים", אמיר אביבי ועוד.
מושב "להיות ראויים" עוסק בבחירתם של הורים שכולים להפוך את כאבם האישי העמוק ואת הקורבן הגדול שהקריבו לכוח מניע לפעילות ולעשייה למען חיזוק הברית הישראלית בפאנל השתתפו איריס חיים, חגי לובר, איתן צור, שירה שפירא, ואת המושב הנחתה העיתונאית עפרה לקס.
איריס חיים אמו של יותם חיים ז''ל: "המשפט שלי - להאמין לראות שטוב. עוד 50 שנה ידברו עלינו איך התמודדנו ולא נתנו לאוייבים להחריב אותנו. ההתמודדות- איך אני רואה את החלק הטוב של החיים. עם כמה ששקל ללכת לייאוש לדיכאון לכעס יש לנו אפשרות לבחור לראות שטוב. בכל רגע נתון יש לנו יכולת לבחור". 
"הייתי צופה בארץ נהדרת והיום אני לא צופה. הכרתי אנשים דרך הקריקטורות שלהם. בהתנתקות לא הייתה לי הבנה שיש אנשים שגרים לידי ושהם סובלים. זה מה שהשתנה אצלי. האנשים שחיים אתי לא יכולים להיות מצויירים כקריקטורות".
חגי לובר אביו של יהונתן לובר: "לפני שמחת תורה חשבתי שאחדות היא ערך שעלול להתנגש עם ערכים אחרים. היום אני מבין שזה תנאי סף לשרידות שלנו פה. חצי שנה לפני הגירוש עברנו לגני טל. בהקלטה האחרונה שלנו הקול שלו שמח והוא אמר אנחנו הולכים לשחרר את חבלי ארצנו. והם הגיעו לנוה דקלים שבוע אחרי שהוא נהרג".
איתן צור אחיו של אמיר צור: "מתסכל להגיד מי היה אמיר למי שלא הכיר. כמה שלא אגיד אצמצם אותו לזווית מסויימת. אמיר ידע לפגוש אנשים מכל הקשת הפוליטית והזהותית באופן מכבד ותרבות מחלוקת מכבדת. בחברות עמוקה למרות כל המחלוקות, למרות שהיה בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית ידע להיות ביחסים טובים עם כל מי שפגש. המשפט שמלווה אותי: פצעים מכונני זהות- מאז שומר החומות אני מקדיש את עצמי לעבודה על יחסים בין קבוצות אוכלוסיה. זה מתקשר למצב שאנו נמצאים בו עכשיו". 
שירה שפירא אימו של ענר שפירא: "המשפט שהולך אתי הוא: ענר לקח שעה של גורל והפך אותה לשעה של ייעוד. זו המשגה של מה שענר עשה בצורה הכי מדוייקת שאפשר. זה מה שכולנו צריכים לעשות. זה מה שאנחנו כחברה צריכים לעשות. לקחת את שעת הגורל הקשה ולהפוך אותה לשעת ייעוד".
"התחדדה בי ההבנה שהציונות, הערבות ההדדית, האכפתיות והתרומה לחברה זה משהו שמאפיין את הדור הצעיר, דור הטיקטוק וכו'. וכולנו כחברה צריכים להוריד את הכובע בפני הצעירים האלה, הילדים שלנו והדור המדהים שהתגלה פה. אנשים מדהימים שקמו והתגייסו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה