בארץ

למרות הדרדרות היחסים: ספרד לא הפסיקה לרכוש נשק ישראלי

מצד אחד מגנים, מצד שני רוכשים - למרות שליפת החרבות הדיפלומטית נגד ישראל וההידרדרות החריפה ביחסים, העסקאות הביטחוניות בין ישראל לספרד לא נפגעו ועומדות על מעל מיליארד אירו
מערכת ice | 
שר החוץ הספרדי (צילום טוויטר @greekcitytimes)
מאז שהחלה מלחמת "חרבות ברזל" יחסי ספרד-ישראל הדרדרו בקצב שיא - הראשונה הודיעה על הכרה במדינה פלסטינית, החליטה להצטרף לצוות התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג ולאחרונה החליטו בממשלה הספרדית להטיל אמברגו בכל הקשור לייצוא נשק ספרדי לישראל. למרות כל זה, מכון דאלאס למחקרי שלום פרסם דו"ח  שמציג את יחסי ספרד-ישראל באור אחר לחלוטין.
על פי הדו"ח, שפורסם באתר "גלובס",  ספרד לא שינתה למעשה את התנהלותה בפועל בכל הקשור לרכישת נשק מישראל: "ספרד לא הפסיקה לרכוש נשק ישראלי, כפי שעשתה לפני ה־7 באוקטובר. היא מעניקה לחברות ישראליות ולחברות בנות שלהם חוזים בשווי מוערך של יותר ממיליארד אירו."
עוד צוין בדו"ח כי ספרד ייצאה תחמושת פשוטה לישראל בשווי של מיליון אירו, ייצוא זה התבצע בנובמבר 2023, חודש לאחר תחילת המלחמה לכן הוא ככל הנראה מסתמך על חוזה ישן שנחתם בין המדינות, לפני המלחמה.
הממשלה הספרדית למעשה תקועה בין שתי חזיתות - מצד אחד היא מעוניינת להוריד את היחסים עם ישראל לרמה המינימלית ביותר ומצד השני, בנאט"ו דורשים לנצל לפחות 2% מתקציב המדינה לביטחון, כיום מדובר על 1.4% בלבד. גם אם תעשה זאת, ספרד תהיה המדינה שמוציאה הכי פחות על ביטחון בנאט"ו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה