בארץ

ניסים ואטורי: "עשו דה לגיטימציה בגלל המבטא ורמזו שלוי מזרחי ולכן לא חכם"

ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת (הליכוד) אומר בריאיון ל-ice לרגל פרויקט מיוחד במלאת 30 לפטירתו של דוד לוי: "לגבי האנגלית של דוד לוי היו לא מעט בדיחות. כולנו יודעים שהוא היה אחת הדמויות הנערצות בליכוד ואחד השרים המובילים בהיסטוריה שלנו כעם והשאיר פה מורשת לא מבוטלת. אדם שהגיע ממקומות שהמדינה שכחה אותם לצמרת הנהגת המדינה"
דוד זולדן | 
ניסים ואטורי, סגן יו"ר הכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הפוליטיקאי והמנהיג המזרחי הבולט דוד לוי שהלך לעולמו התפרסם גם בזכות החיקויים הנלעגים שנקשרו בשמו. הם נסבו על מוצאו ושפת האם שלו ובעצם לעגו לא לדוד לוי אלא לציבור שאותו הוא ייצג. כשאמרו עליו "קוף שזה עתה ירד מהעצים" הצביעו על יוצאי צפון אפריקה וכשהתבדחו על חשבונו זה היה על חשבון תושבי בית שאן, אור עקיבא וקריית גת. פרדוקס? בדיחה מרה? האם מדובר בסאטירה לגיטימית או מכוערת וגזענית? בריאיון עם חבר הכנסת מטעם הליכוד וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי שכיהן בעבר גם כראש "נוער הליכוד" הוא סוגר חשבון עם מכפישי שמו של דוד לוי.  
האם דוד לוי עבר מסע דה לגיטימציה בחסות הסאטירה שלעגה למוצאו שפתו ותרבותו?
"אני מזדהה עם דוד לוי ועם הדרך שעשה, כמוהו גם אני הגעתי מלמטה, גם לי יש פטיש בלשכה זכר לתקופה בה הייתי טפסן בגיל צעיר. לי ברור שעשו לו דה לגיטימציה בגלל המבטא וניסו לרמוז לכך כי הוא מזרחי ולכן לא חכם. לגבי האנגלית שלו היו לא מעט בדיחות. אבל כולנו יודעים שהוא היה אחת הדמויות הנערצות בליכוד ואחד השרים המובילים בהיסטוריה שלנו כעם והשאיר פה מורשת לא מבוטל".
מה המורשת של דוד לוי בעיניך?
"טפסן שהגיע מלמטה למקום הכי גבוהה בהנהגת המדינה. אדם שהגיע ממקומות שהמדינה שכחה אותם לצמרת הנהגת המדינה זו מורשת ודוגמה שאני לוקח איתי לכל דרך בה אלך. כמו אז גם היום יש מיעוט בשמאל שמנסים לזלזל באנשים כמונו שבאו מהשכונה, למדו, השכילו, נישאו על כפי התמיכה בימין והגיעו לכנסת. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה