תרבות ופנאי

דוד מלך הבדיחות: מי שפך את דמו של דוד לוי בפרהסיה?

דוד לוי ספג חיצי ביקורת עם ניחוח גזעני שלעגו למבטא שלו ולמוצאו וכללו עקיצות עדתיות שארס מר נטף מהן. האם בדור הזה התופעה הזאת הייתה יכולה להתרחש? תלוי את מי שואלים והיכן ממקדים את המבט. סביר להניח שדור ההמשך הרענן, הצעיר והמתפכח של מצביעי מחנה דוד לוי לא היה נותן לזה לקרות
דוד זולדן |  2
דוד לוי (צילום פלאש 90, ויקיפדיה)
השר לשעבר דוד לוי, שהלך לעולמו בגיל 86 תבע את חותמו בציבוריות הישראלית אבל הפך עם השנים ללעג וקלס בתכניות הסאטירה ובבדיחות שהילכו עליו ושהתלקחו כמו אש בשדה קוצים.
בדיעבד, מותר להשתאות ולשאול מדוע לא סופרו בדיחות דומות על אישים מוכרים מהמחנה היריב בהגמוניה השלטת שהרי דוד לוי ספג חיצי ביקורת עם ניחוח גזעני שלעגו למבטא שלו ולמוצאו וכללו עקיצות עדתיות שארס מר נטף מהן. שאלה נוספת שכדאי להציג היא: האם בדור הזה התופעה הזאת הייתה יכולה להתרחש? תלוי את מי שואלים והיכן ממקדים את המבט אבל מסתמן שדור ההמשך הצעיר, הרענן והמתפכח של מצביעי מחנהו של דוד לוי לא היה נותן לזה לקרות. בכל אופן, ליקטנו חלק מהבדיחות ושפטו בעצמכם.  
דוד לוי ואשתו הולכים לחופשה בבית הלבן, אשתו אומרת לו: "דוד תשאל את קלינטון למה הבית הלבן הוא לא לבן". דוד לוי הולך אל קלינטון שואל אותו: "קלינטון אתה יודע שהבית שלך הוא לא לבן? אז קלינטון עונה לו yes i do. אחר כך דוד חוזר אל אשתו והיא שואלת אותו "נוו דוד מה קלינטון אמר?" הוא אומר לה: "אל תדאגי, קלינטון אמר שיסיידו".
לוי והנהג שלו נוסעים במכונית ופתאום הנהג דורס כלב. אומר דוד לוי לנהג: "לך תגיד לבעלים שלו שהכלב מת". אחרי 10 דקות הנהג. חוזר עם המון מתנות. לוי מופתע ושואל אותו. "מה זה?" הנהג אומר לו: "הלכתי אליהם, דפקתי בדלת ואמרתי. אני הנהג של דוד לוי, הכלב מת".
דוד לוי נוסע לפגישה בארה"ב בשדה תעופה הוא רואה מכונת פחיות ומכניס מטבע ויוצאת לו פחית מכניס עוד מטבע ויוצאת לו פחית ואחרי חצי שעה הנהג שלו אומר לו: "דוד, אנחנו מאחרים. בוא ניסע ודוד לוי אומר: "איזה שיט! דווקא ביום המזל שלי".
דוד לוי נוסע לפגישה בבריטניה, הוא מגיע לשם ושואל את הנשיא כמה אחים יש לו, הנשיא מסתובב אליו ואומר לו "two", אז דוד לוי מתעצבן ואומר לו: "טפו עליך!"
 
כשדוד לוי נפטר הוא הגיע לשערי גן עדן, הוא דפק בדלת ושאלו אותו המלאכים מבפנים מי זה, אז הוא אמר: "אני דוד לוי, אני עשיתי טוב לעם היהודי מגיע לי להיכנס". הם חשבו רגע ואמרו בסדר, אבל איך תוכיח לנו שאתה דוד לוי? כשמוצארט בא הוא עשה לנו יצירה חדשה, ראינו התרשמנו והאמנו, כשפיקאסו בא, הוא צייר לנו ציור מדהים ונכנס, אבל איך אתה תוכיח?" אז הוא אמר להם, "אל תדאגו אני אוכיח לכם, אבל מי אילו מוצרט ופיקסו?" אז המלאכים פתחו את הדלת ואמרו לו: "זה בסדר, אתה יכול להיכנס.."
דוד לוי מגיע לארה"ב ונכנס לתוך מסעדה יוקרתית, ניגש אליו המלצר ושואל אותו, "מרטיני? עונה לו, מה פתאום, דוד לוי!"
דוד לוי נוסע לאפריקה למסע צייד, הוא חוזר משם כעבור שבועיים ושואלים אותו כאן בארץ כשהוא מגיע מה הוא הצליח לצוד שם, אז הוא אומר "הצלחתי לצוד כמה פרות וגם כמה עיזים והרבה דונטשוטים", אז שואלים אותו "דוד אבל מזה דונשוטים?" אז הוא ענה: "השחורים האלו שרצים מהר וצועקים דונט שוט!"
 
דוד לוי נוסע לניו יורק, הוא ואשתו הולכים לטייל, ועוברים לידם שני ילדים קטנים שמדברים ביניהם ודוד אומר לאשתו: "תראי איזה קטע, כאלו ילדים קטנים וכבר מדברים אנגלית!"
דוד לוי מגיע לכנסת לבוש בתחתונים קפקפים ומשקפי שמש, שאלו אותו מספר חברי כנסת איך הוא מעז להגיע ככה לישיבה חשובה שמשודרת בטלוויזיה, אז הוא התגאה ואמר שיש לו אישור מהנשיא בוש, אז שאלו אותו, אבל כיצד זה ייתכן? אז הוא סיפר להם: "באתי ככה להיפגש עם בוש והוא הסתכל ואמר לי ככה אתה תלך לכנסת בישראל אבל לא אצלי!"
דוד לוי מגיע עצבני לחנות מכשירי חשמל ואומר למוכר שהוא רוצה להחזיר את התנור שהוא קנה, אז המוכר אומר לו: "אבל למה אתה רוצה להחזיר אותו? אז דוד ענה לו שהוא לא עובד טוב", אז המוכר שאל, "מה הכוונה לא עובד טוב?" אז דוד לוי ענה לו: "אתמול ניסיתי להכין עוף בתנור, הכנסתי את העוף לתנור והעברתי למצב אוף, אבל לא קרה כלום!"
 
דוד לוי נופל לתוך בור בכביש עם האוטו ונשאר תקוע שם כחצי שעה, תייר אמריקאי שעובר בסביבה שומע את הצעקות מהבור, ניגש לבור ושואל אותו: "what's the matter?" אז דוד עונה לו: "שלוש מטר!"
החבר'ה של דוד לוי מתכננים טיול למדבר. אחד אומר אני אביא מים. שני אומר אני אביא אוכל. שלישי אומר אני אביא אוהל. אומר דוד לוי "אני אביא דלת של מכונית". שואלים אותו "בשביל מה?" עונה דוד לוי: "כדי שאם יהיה חם נפתח את החלון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחד האנשים החכמים יותר בפוליטיקה הישראלית
    שעון הקוקייה בסלון 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש שלא הקשיבו לו רוב חברי הממשלה, כולל אריק שרון 'בולדוזר' בימיו הטובים, לפני הטבח במחנות סברה ושתילה בלבנון. מצד שני האיש שבגללו נפל פרוייקט המטוס הישראלי- לביא. יש אומרים שהציל את הכלכלה ואני אומר, איבדנו את עצמאותנו הכלכלית ועצמאות ההספקה הצבאית....
    סגור
  • 1.
    נכון היום זה לא קורה. לכאורה. במציאות קורה גם קורה
    ביביסט 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום הבדיחות הארסיות התחלפו בארס טהור ובשקרים מצופי רעל
    סגור