בארץ

צרפת מחרימה את ישראל? בני גנץ תוקף בחריפות: "פרס לטרור"

הרשויות הממשלתיות בצרפת החליטו כי חברות ביטחוניות מישראל לא ישתתפו בתערוכת יורוסטורי 2024 אשר תתקיים בחודש יוני בפריז. בעקבות כך, השר בני גנץ שוחח עם גבריאל אטאל, ראש ממשלת צרפת, וביקש ממנו לבחון מחדש את ההחלטה

מערכת ice | 
בני גנץ (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
ביוני הקרוב צפויה להתקיים בפריז תערוכת הנשק המוכרת "יורוסטורי", אך נראה כי השנה זו תיערך ללא השתתפות של גורמים ישראליים. על פי ההודעה הרשמית שהוציאה החברה האחראית על ניהול התערוכה המפורסמת, חברות ביטחוניות מישראל לא יוזמנו. מלבד זאת, ציינה אותה חברה, כי מדובר בהחלטה שעליה אחראיות הרשויות בצרפת. 
בדיווח שפרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, החברה האמונה על ארגון האירוע מסרה מטעמה כי בהתאם להנחיה של הרשויות הממשלתיות, לא יוצבו דוכנים של התעשיות הצבאיות הישראליות בתערוכת יורוסטורי 2024. 
מטעם משרד ההגנה הצרפתי נמסר: "לא מתקיימים עוד התנאים לקבלת חברות ישראליות בתערוכה הצרפתית, בהקשר שבו קורא נשיא הרפובליקה להפסיק את הפעילות הישראלית ברפיח. בהתאם להצהרות נשיא הרפובליקה, דחוף להשיג הפסקת אש שתבטיח את הגנת האוכלוסיות בעזה, שחרור כל בני הערובה וגישה מלאה לסיוע הומניטרי".
בעקבות אותה החלטה דרמטית, השר בני גנץ (המחנה הממלכתי) מיהר לשוחח עם ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל. בשיחה שנערכה בין השניים, ביקש גנץ מאטאל לשקול שוב את ההחלטה שהתקבלה. מטעם השר בני גנץ, נמסר כי מדובר בהחלטה שאינה מתקבלת על הדעת אשר "מהווה פרס לטרור". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה