בארץ

דובר צה"ל חושף פרטים חדשים מהתקרית ברפיח שעוררה סערה בעולם

דובר צה"ל מותיר לפרסום את זהותם המלאה של שני המחבלים שחוסלו בתקיפה ברפיח ושיחה בן שני עזתים שאומרים שמטעני החימוש של החמאס הם אלה שגרמו לשריפה הגדולה
מערכת ice |  1
דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ביום ראשון, קרתה תקרית קשה ברפיח, שבה נהרגו עשרות אזרחים פלסטינים בשריפה במחנה עקורים שפרצה אחרי תקיפה של צה"ל נגד בכירים בחמאס. השריפה עוררה גינויים רבים נגד ישראל ברחבי העולם. בהודעת צה"ל לא היה אישור מפורש לכך, אך הודגש: "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים".
היום, (שלישי) דובר צה"ל מפרסם פרטים על שני המחבלים הבכירים בחמאס שנהרגו בתקיפה: חאלד עא-מעז זין אלדין נג'אר: מגורש "עסקת שליט" לרצועת עזה, התבסס במטה גדה. ראש משרד האזורים וראש ועדת רמאללה. במסגרת תפקידו ככלל, ובפרט בחודשים האחרונים במהלך המלחמה, קידם פעילות צבאית כנגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל בגזרת יהודה ושומרון. עמד נקשר עם פעילי חמאס באיו"ש, אותם הכווין באופן אקטיבי לביצוע פעילות צבאית, העביר להם כספים רבים וציין כיצד ואיפה להשיג אמל"ח עבור ביצוע הפעילות הצבאית המדוברת.
יאסין רניע: ראש מטה הגדה, שוחרר ב"עסקת שליט", שם השתלב בפעילות מטה הגדה ומילא מספר. ניהל את המערכים של מטה הגדה, בהם המערכים הצבאיים (מנגנון בטחון, מחלקת העבודה), העביר כספי חמאס והכווין פעילי חמאס בשטחי איו"ש.
בנוסף, דובר צה"ל פרסם הקלטה, של שיחה בין שני עזתים שחושפת שמטעני החמאס הם אלה שגרמו לפיצוץ הגדול ושהתקיפה הישראלית לא יכלה לגרום לשריפה כזו: 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגרי
    דודו 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך הביתה שקרן נוכל ארור מומר עוכר ישראל כולל ראשי הבטחון
    סגור