בארץ

עליה חדה בכמות העולים לישראל: 700 יהודים בשבוע אחד

במשרד הקליטה בנתב''ג משרתות בנות שירות לאומי מעמותת ש"ל שילה האחראיות על תהליך קבלתם של העולים בארץ ולקליטתם. בנות השירות מלוות אותן ודואגות להן ביציאה מהמטוס, בקבלת תעודת זהות ועד הגעה לביתם החדש. שושנה דרדיק, שעלתה לארץ וחוותה קשיי התאקלמות, כיום בת שירות ומספרת: "רציתי לסגור מעגל"
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום Magma Images)
בצל המלחמה, ישנה עליה חדה בכמות היהודים הבוחרים לעלות לארץ. במשרד הקליטה בנתב''ג משרתות בנות שירות לאומי מעמותת 'ש"ל שילה' האחראיות על תהליך קבלתם של העולים בארץ ולקליטתם. בנות השירות מלוות אותן ודואגות להן ביציאה מהמטוס, בקבלת תעודת זהות ועד הגעה לביתם החדש.
שושנה דרדיק שעלתה לארץ לפני מספר שנים וחוותה קשיי התאקלמות, כיום היא בת שירות בעמותת ש"ל שילה בחרה לשרת דווקא בתקן הזה כדי לסגור מעגל. מאז תחילת המלחמה ניתן לראות כי האנטישמיות ברחבי העולם גואה. עקב כך ולמרות המלחמה המתרחשת בארץ, ניתן לראות כי בחצי השנה האחרונה נוצרה מגמת עלייה של מאות אחוזים בכמויות העולים היהודים שמגיעים לארץ ממגוון ארצות שונות.
רק השבוע הגיעו כ-700 עולים חדשים לישראל. בעמותת ש"ל שילה ישנו תקן ייחודי של שרות לאומי במשרד הקליטה בנתב''ג בו בנות השירות אחראיות על קליטת העולים החדשים המגיעים ארצה. במסגרת השירות הבנות נדרשות לדעת שפה שניה חוץ מעברית כמו ספרדית, רוסית, אמהרית, אנגלית ועוד.

"רציני לסגור מעגל". שושנה דרדיק (צילום: דוברות ש"ל שילה)
בנות השירות הלאומי מלוות את העולים החדשים שמגיעים ארצה. החל מהשרוול בירידה מהמטוס, דרך מעמד קבלת תעודת הזהות, ועד שהעולים מגיעים בשלום לביתם החדש. שושנה דרדיק, בת שירות מעמותת ש"ל שילה שבחרה להמשיך לשנה שנייה בתפקיד, היא בעצמה עולה שעלתה עם משפחתה לפני כמה שנים מקליפורניה, ארה''ב.
שושנה דרדיק: "כשעליתי לארץ לא הצלחתי להתאקלם, תקופה ארוכה לא פרקתי את המזוודה שלי בכלל, לא רציתי להיות פה ותכננתי בסיום התיכון לחזור לארה''ב". לקראת סיום התיכון מספרת דרדיק כי עברה שינוי והצליחה להשתלב בחברה הישראלית ולהתחבר לזהות הישראלית: "כשחיפשתי שירות לאומי רציתי לעבוד עם עולים חדשים כי אני יודעת בתור עולה כמה זה משמעותי לעבור נחיתה רכה- רציתי לסגור מעגל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה