בארץ

"להיערך לקליטת מיליון עולים חדשים לישראל" - הקריאה הדחופה לממשלה

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, קורא להקים צוות רב משרדי לזירוז וטיפול בעלייה המונית של יהודי התפוצות ברקע גילויי האנטישמיות בעולם. "קידום חזון מדיני איננו רק הסתכלות אל הגבולות החוצה. אלא גם אל הגבולות פנימה - אל חיזוק הנגב שלנו. "בנגב ייבחן העם בישראל"", אמר
מערכת ice |  4
אנטישמיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל גברו גילויי האנטישמיות ברחבי העולם, כאשר יהודים רבים הרגישו כי מקום מגוריהם אינם בטוח עבורם. ניתן לראות גם בימים אלו, כשהקמפוסים בארה"ב מלאים בהפגנות פרו-פלסטיניות, ואיתן גם בירות אירופה. חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, קורא להקים צוות רב משרדי לזירוז וטיפול בעלייה המונית של עד מיליון יהודים.
"דווקא עכשיו נדרשת מדינת ישראל לשוב ולשרטט חזון משמעותי לצמיחת הנגב ולקליטה מסיבית מאירופה", כותב רזניק לשר הקליטה אופיר סופר, שר החוץ ישראל כץ, שר התפוצות עמיחי שיקלי ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק ורסלאוף, לרה"מ ולכל שרי הממשלה. "קידום חזון מדיני איננו רק הסתכלות אל הגבולות החוצה. אלא גם אל הגבולות פנימה - אל חיזוק הנגב שלנו. "בנגב ייבחן העם בישראל" כבר אז אמר הזקן, ועכשיו תפקידנו בדור הזה לקיים.".
 
נזכיר כי מהלך דומה הובל בהצלחה ע"י אריק שרון ז"ל בשנות התשעים עם כמיליון עולים יהודים מברית המועצות, עת כיהן כיושב ראש ועדת השרים לעלייה והתיישבות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עזה תחילה
    נורי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר וצריך ליישב את העולים על אדמת עזה
    סגור
  • 3.
    אפשר לייצא חרדים במקום?
    Barak810 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביאו עולים ותייצאו את החרדים
    סגור
  • 2.
    ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אף יהודי נורמלי לא רוצה להגע לארץ שבה שולט ארגון פשע ששמו ליכוד ,ראש ממשלה עבריין ושרים משיחיים ,ליהודים בחוץ לארץ יש שכל ,לא כמו חצי עם כאן
    סגור
  • 1.
    וכרגיל משרדי הממשלה לא יעשו שום דבר (ל"ת)
    דודו 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור