בארץ

דווקא בזמן המלחמה: קיבוצים בעוטף עזה קלטו חברים חדשים

למרות הטרגדיה שהתרחשה ב-7 באוקטובר בקיבוצים, חברים חדשים נקלטו בימים האחרונים למספר קיבוצים באזור הדרום. אל קיבוץ גברעם הצטרפו 39 חברים חדשים ואילו אל קיבוץ עין השלושה הצטרפו 8 חברים חדשים
מערכת ice |  1
קיבוץ נחל עוז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על אף שרבים מחברי הקיבוצים בעוטף עזה לא חזרו עדיין לבתיהם עקב מלחמת חרבות ברזל, נראה כי על אף הטרגדיה שהתרחשה ב-7 באוקטובר, רבים מעוניינים להתגורר בקיבוצים הממוקמים בסמוך לגדר. 
בימים אלו, קיבוץ עין השלושה נמצא בתהליך של קליטת 39 חברים חדשים, כאשר מתוכם 10 בני קיבוץ שבחרו לחזור ולהתגורר בקיבוצים הממוקמים בעוטף. אל קיבוץ עין השלושה, אשר ממוקם כ-2.5 ק"מ מגבול רצועת עזה מול חאן יונס, הצטרפו 8 חברים חדשים שהחליטו לבנות את ביתם בשטחו על אף אירועי הטבח המזעזעים שפקדו את חברי הקיבוץ באותה שבת שחורה. 
תהליך הקבלה והקליטה של קיבוץ עין השלושה, אשר מונה 320 חברי קיבוץ, הינו ארוך וכולל מספר אבחונים שונים. תהליך הקבלה לחברות בקיבוץ, כולל אבחון כלכלי, אבחון חברתי ולאחר מכן מתקיים שלב שנת המועמדות בקיבוץ. לאחר סיום הצבעת חברי עין השלושה, החברים החדשים רשאים להצטרף רשמית לקיבוץ. 
כזכור, בחודש אפריל האחרון דווח כי הממשלה החליטה לאשר את התוכנית האסטרטגית של מנהלת התקומה לאזור העוטף. מדובר בתוכנית הממשלתית לשיקום ופיתוח חבל התקומה, אשר תעניק עדיפות לרכש וייצור מקומי מהתעשייה והשוק הישראלי.
במסגרת התוכנית הממשלתית שבה הועברו 18 מיליארדי שקלים למנהלת התקומה עבור שיקום העוטף, אושר סעיף נוסף בהחלטה אשר קובע כי יש לשקם משמעותית את התעשייה והיצרנים בישראל.
שר הכלכלה, ניר ברקת, התייחס למהלך ואמר: "שיקום עוטף עזה יצריך השקעות עתק של מיליארדי שקלים בשנות הבאות, ויש לוודא כי כסף זה ינותב לרכש ישראלי 'כחול לבן'. הדבר יאפשר במקביל לשיקום החבל, גם לסייע במאמצי השיקום של התעשייה הישראלית שנפגעה קשות במלחמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה בטוח שקשור איכשהו לכספים שיקבלו. (ל"ת)
    מכיר צדיק 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור