בארץ

יום העצמאות בצל המלחמה: אזעקות באשקלון וצינון היחסים עם מצרים

ברקע חגיגות יום ההולדת ה-76 למדינת ישראל, נמשכת הלחימה בגזרה הצפונית והדרומית.  כוחות צה"ל תקפו משגרים במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לישראל ממזרח- יורט. אלה כל העדכונים
מערכת ice | 
חיילים מציינים את יום הזיכרון בעזה (צילום דובר צה"ל)
ברקע צאתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ותחילתן חגיגות יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שחל היום (שלישי) ממשיכה הלחימה בצפון הארץ ובדרומה.
אמש ביצע חיזבאללה מספר שיגורים לעבר מרחבים בצפון הארץ אשר הסתיימו ללא נפגעים בתגובה, במהלך שעות הערב תקף צה"ל שני משגרים במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון כאשר באחד המשגרים זוהה אמצעי לחימה אשר היה מוכן לשיגור.
בשעות הלילה המוקדמות יורט כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לישראל מכיוון מזרח בידי מטוסי קרב של חיל האוויר. דובר צה"ל מסר כי תנועתו של הכטב"מ התה תחת מעקב צמוד של צה"ל ולא חצה לעבר שטח ישראל. בהתאם למדיניות, לא הופעלו התראות והאירוע הסתיים ללא נפגעים.
בוקר יום העצמאות נפתח במטח לעבר יישובי הדרום עם אזעקות שנשמעו באשקלון ובעוטף עזה. במוקד מד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. בנוסף, על פי דיווח של ה-CNN, ארצות הברית מעריכה כי ישראל ערוכה לפתוח במבצע רחב היקף ברפיח כבר בימים הקרובים כאשר כוחות צבא רבים מרוכזים בסמוך לעיר. בכירים בממשל האמריקני טוענים כי עדיין אין החלטה לפתוח במבצע מסוג זה.
על רקע הפעילות הקרקעית המצומצמת שכבר החלה ברפיח, הודיע הבוקר מצרים כי שוקלת לצנן את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל ולהחזיר את השגריר המצרי בישראל. זאת לאחר שאתמול עדכנה כי תצטרף לתביעה הבין לאומית נגד ישראל בבית הדין בהאג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה