בארץ

"אלוהים רצה אותה איתו": סיפורה המרגש של עדנה מלקמו ז"ל

עדנה מלקמו ז"ל, אחותה הקטנה של אביבה אברהם, הייתה מטפלת מסורה ואהובה בכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן". צרור יריות ששמע בעלה, היו מופנות אל רכבה, והיא נרצחה בדרכה הביתה על ידי חוליית מחבלים באופקים: "כל עוד מישהו זוכר אותה – היא חיה". המנכ"ל אבי וורצמן: "היא הייתה מלאכית, הכל עשתה בעדינות ונועם"
מערכת ice | 
עדנה מלקמו ז"ל (צילום באדיבות עדי נגב נחלת ערן)
לפני כ-16 שנים החלה אביבה אברהם אחותה של עדנה מלקמו ז"ל את דרכה בכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן", לפני פחות משנתיים הגיעה בעקבותיה עדנה, אחותה הקטנה, לעבוד כמטפלת בכפר. הן זכו לקום בבוקר יחדיו לעבודה שכל כך אהבו, להיפגש בהפסקות לקפה ולהבין לעומק את רגעי השמחה והקושי של כל אחת בעבודתה. 
"בכל מקום שהייתם שמים את עדנה היא הייתה מסתדרת. עדנה הייתה עושה לדיירות תסרוקות מושקעות כל בוקר, הן אהבו אותה כל כך". משתפת אחותה אביבה. לו רק ידעה שבאותה שבת שחורה, ה-7 באוקטובר, זו תהיה המשמרת האחרונה שלהן יחד. היא לא העלתה על דעתה כי אחותה עדנה, שזה עתה סיימה משמרת לילה ויצאה לכיוון ביתה – לא תגיע לשם לעולם. 

את הבשורה הקשה מכולן גילתה אביבה רק לאחר מספר ימים של חוסר ודאותאביבה אברהם ועדנה מלקמו (צילום: באדיבות המשפחה)
בשעה 07:03 בבוקר, כשהוכרז על מצב חירום באופקים, אביבה הסתגרה בממ"ד יחד עם הדיירים בניסיון להתקשר לבעלה ועדנה. בעלה סיפר לה ששמע צרור יריות ממש מחוץ לחלון ביתם וכי קבוצות מחבלים מסתובבות חופשי בעיר. באותן דקות אביבה ממשיכה להתקשר לעדנה, אך ללא כל מענה. בדיעבד תגלה אביבה כי אותן צרור יריות ששמע בעלה, היו מופנות אל רכבה של עדנה. עדנה נרצחה בדרכה הביתה על ידי חוליית מחבלים בעיר אופקים. 
את הבשורה הקשה מכולן גילתה אביבה רק לאחר מספר ימים של חוסר ודאות, דרך תמונה שחברתה שלחה לה של הזוועות באופקים. "היא כתבה לי, 'תראי מה הולך באופקים' ושלחה את התמונות. טשטשו את הפנים של ההרוגים בחלק מהתמונות, אבל כשראיתי את התמונה של עדנה, זיהיתי ישר את הלק שאחותנו הקטנה עשתה לה ביום חמישי שלפני. ידעתי בוודאות שזו היא למרות הטשטוש והכאוס שמסביב".

"יש לה מורשת, שלושה ילדים ובעל שיזכרו אותה תמיד". עדנה מלקמו (צילום: באדיבות עדי נגב נחלת ערן)
אביבה עד היום שואלת למה שתיהן עברו באותה הדרך, בהפרש של 3 דקות ועדנה לא ניצלה גם. "אני מאמינה שלכל אחד יש את הגורל שלו ואלוהים רצה אותה איתו. לפחות יש לה מורשת, שלושה ילדים ובעל שיזכרו אותה תמיד. כל עוד מישהו זוכר אותה – היא חיה". אבי וורצמן מנכ"ל הכפר השיקומי ״עדי נגב נחלת ערן" מספר: "עדנה הייתה עובדת מסורה, אחראית ועדינה, מלאכית ממש. הכל היא עשתה באצילות ובנועם. שמה של עדנה מעיד על הליכותיה. עדנה תמיד דאגה שהדיירות יהיו מטופחות ויפות, דאגה לספר אותן ולייפות אותן. נמשיך ללוות את אביבה ואת משפחתה של עדנה”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה