בארץ

חזק מול כולם: סיפורו של החייל הבודד שנפל ב-7 באוקטובר

כמדי שנה נערך ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה. השנה נשאו דברים שונטל וניקי יאנג, אמו ואביו של החייל הבודד סמל נתנאל יאנג ז"ל, אשר נפל במתקפת הפתע של חמאס על ישראל. כחודש וחצי אחרי נפילת בנם, עלו שני הוריו ארצה
מערכת ice | 
חיילים בגבול הצפון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
כמדי שנה נערך ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה בארץ, אשר הוקדש גם לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ואנטישמיות בעולם. במרכז הטקס הובא סיפורם של החיילות והחיילים הבודדים אשר עלו לבדם מרחבי תבל ונפלו במלחמת חרבות ברזל.
מדי שנה משרתים במערך הסדיר והמילואים של צה"ל כ 3,000 חיילות וחיילים אשר עלו לבדם מכל העולם. על פי נתונים של הסוכנות היהודית מאז פרוץ המלחמה ב 7 באוקטובר נפלו 17 חיילות וחיילים עולים בודדים. בטקס נשאו דברים שונטל וניקי יאנג, אמו ואביו של החייל הבודד סמל נתנאל יאנג ז"ל, אשר נפל ב-7 באוקטובר במתקפת הפתע של חמאס. כחודש וחצי אחרי נפילת בנם, עלו שני הוריו לישראל.

יו"ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל') דורון אלמוג מדליק את לפיד הזכרון ביחד עם הוריו של הסמל נתנאל יאנג ז"ל מבריטניה שנפל ב 7 באוקטובר (צילום: יובל יוסף, זוג הפקות עבור הסוכנות היהודית)
עוד השתתפו בטקס חיילות וחיילים בודדים שעלו ממדינות שונות, אשר הוקירו את זכר חבריהם שנפלו במלחמה.  באירוע גם הובאו סיפוריהם של בני משפחות עובדי המוסדות הלאומיים שנפלו במלחמה ובפעולות טרור. הטקס ברחבת המוסדות הלאומיים אורגן על ידי הסוכנות היהודית בהשתתפות של ההסתדרות הציונית העולמית, הקרן הקיימת לישראל, קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קנדה.
הטקס נערך במעמד יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג; יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל; יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי; סגן יו״ר הסוכנות היהודית ירון שביט; מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ; מנכ"לית JFNA בישראל בקי כספי; מנכ"לית מגבית קנדה שרה מאלי; יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית חנן מור; יו״ר תכנית "כנפיים" בישראל מרב מנדלבאום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה