בארץ

שורדת השואה הרעילה את הנאצים: הנינה השתתפה במצעד החיים בפולין

משלחת השירות הלאומי-אזרחי, המורכבת מכלל חלקי האוכלוסייה הישראלית, השתתפה במצעד החיים בפולין. בצעדה, נכחה דור שולמן, נינה של שורדת שואה אשר במסגרת תפקידה כטועמת מזון עבור קצינים נאצים, הצליחה להרעיל את האוכל שלהם והרגה כמה מהם

מערכת ice | 
מצעד החיים בפולין (צילום אורי לובן, לע"מ)
על רקע יום הזיכרון לשואה ולגבורה, משתתפת משלחת השירות הלאומי-אזרחי המורכבת מכלל חלקי האוכלוסייה הישראלית במצעד החיים בפולין. בצעדה לוקחים חלק מתנדבים שונים מכלל האוכלוסייה הישראלית: דתיים וחילונים, דרוזים ומוסלמים. את המשלחת מוביל מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי, דור שלישי לשואה שסביו צעד בצעדות המוות.
האירוע המיוחד שהתקיים היום (שני), כלל צעדה של המתנדבים בין אושוויץ ובירקנאו, לאות זיכרון קורבנות השואה ולניצחון הרוח הישראלית והגבורה מאז ועד ימינו. בין המשתתפות במשלחת נמצאת גם דור שולמן, המתנדבת בתפקיד אסטרטגי במשרד החוץ.
שולמן היא נינה של שורדת שואה ששימשה כטועמת אוכל עבור קצינים נאצים במחנה ההשמדה אושוויץ, שבפעולת התנגדות הרואית הרעילה את האוכל של הקצינים הנאצים והרגה כמה מהם, רגע לפני שחרור המחנה. 
מלבדה, משתתף בצעדה יונתן דין, אשר סבתא רבה שלו שרדה את מחנה ההשמדה אשוויץ בירקנאו במסע מעורר מצמרר ואף נתנה עדות במשפט אייכמן. ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, התייחס לצעדה המיוחדת ואמר: "אנחנו צועדים יחד כלל חלקי החברה הישראלית, נושאים איתנו בלב תפילה על החטופים שלנו ודואגים לשלומם של החיילים שלנו, ובתוך היחד הזה, אנחנו מבינים את העוצמה של החברה הישראלית ובונים את החוסן שלה לימים טובים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה