בארץ

המדינה החליטה: הסכום שיושקע בשיקום ופיתוח סביבתי בחבל תקומה

הממשלה אישרה את התוכנית האסטרטגית לשיקום ולפיתוח חבל תקומה לשנים 2024 -2028. במסגרת התוכנית, המדינה תעניק 307 מיליון שקל לשיקום ופיתוח בר קיימה בחבל תקומה

מערכת ice | 
טרור העפיפונים סמוך למושב ברכיה בעוטף עזה (צילום דוברות משטרה)
הממשלה אישרה היום (רביעי) את התוכנית האסטרטגית לשיקום ולפיתוח חבל תקומה לשנים 2024-2028. על פי התוכנית,  307 מיליון שקל יוענקו לשיקום ולפיתוח בר-קיימה בחבל, כאשר 100 מיליון שקל יתוקצבו על ידי המשרד להגנת הסביבה ו-207 מיליון שקל יתוקצבו על ידי מנהלת תקומה.
בעקבות כך, ציינה השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, כי שיקום החוסן החברתי של חבל תקומה חייב להתקיים במקביל לשיקום ופיתוח אזורי בראייה רחבה.  מלבד זאת, הוסיפה סילמן:  "בזכות עבודת אנשי המשרד להגנת הסביבה, הצלחנו להעלות את הנושאים הסביבתיים לסדר יומה של המנהלת והממשלה, ולדאוג לתוכנית שיקום ופיתוח בראייה כוללת סביבתית ומקיימת"
המלחמה פגעה קשות בלא מעט ענפים בישראל ואחת מהשלכותיה הרבות חלו על ענף החקלאות. לצד העובדה כי לא מעט גידולים חקלאיים ושטחים נרחבים ניזוקו מפרוץ המלחמה, המשרד להגנת הסביבה החליט לקדם את התוכנית "דרום ירוק" אשר מתמקד בשיקום סביבתי. 
חלוקת התקציב הסביבתי שעליו הסכימה הממשלה, כוללת השקעה של 152 מיליון שקל בהקמת תשתיות לטיפול בפסולת חקלאית ושיקום מפגעי פסולת מהעבר. 94 מיליון שקלים יושקעו עבור הקמת אתרי טבע ופרויקטים לשימור והגנה על השטחים הפתוחים. 
מלבד זאת, צוין כי פרויקטים בנושא שיקום חברתי סביבתי בשיכוני שדרות יעלו למדינה 30 מיליון שקל ואילו שיקום מפגעי פסולת בניין תעלה למדינה 3.5 מיליון שקל. בנוסף לכך, הודגש כי 2.25 מיליון שקלים יועברו להגברת האכיפה נגד השלכות פסולת ואילו על מתן שירותי ייעוץ תכנון סביבתי לרשויות, המדינה תשקיע 2 מיליון שקל.
עם הקמת מנהלת תקומה, החל המשרד לפעול בשיתוף המנהלת במטרה להבטיח כי ההיבטים הסביבתיים יוטמעו עוד בשלב כתיבת התוכניות לשיקום ופיתוח החבל. התקציבים שאושרו, יופנו גם לתהליכי השיקום הסביבתי וגם לתוכניות לפיתוח בר-קיימה ולשימור ערכי הטבע והסביבה. במהלך ישיבת הממשלה, ציינה השרה סילמן כי קיים פער משמעותי בנושא תקציב בשיקום השטחים הפתוחים בחבל התקומה. לטענתה, מדובר בפער המוערך ב-72 מיליון שקל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה