דיגיטל וטק

המשרד להגנת הסביבה בכלי חדש שיסייע בפיתוח ישובים

המשרד להגנת הסביבה מציג כלי גיאוגרפי חדש שיסייע לתכנן עצמאות אנרגטית ביישובי חבל תקומה
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום רשות הטבע והגנים)
המשרד להגנת הסביבה פיתח כלי גיאוגרפי-חישובי חדש לתכנון עצמאות אנרגטית שמקורה מהשמש ביישובי חבל תקומה עבור רשויות מקומיות, יזמים וקהילות בחבל, תוך שמירה על שטחים פתוחים ועל הסביבה.
 
מהכלי החדש שפיתח המשרד עולה, כי הפוטנציאל הסולארי הכולל בשטח המבונה בחבל תקומה מסתכם בכ-577 מגוואט, מתוכו כ-323 מגוואט על גגות מבנים. הניתוח מראה כי מרבית היישובים (80%) בחבל תקומה יכולים לספק לעצמם את האנרגיה הדרושה להם בתרחיש של הפסקת חשמל נרחבת וחלקם הגדול אף יכולים לייצא מחוץ לחבל את האנרגיה העודפת, כך שאין צורך בייצור חשמל סולארי קרקעי שיפגע בחקלאות ובשטחים הפתוחים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "שיקום חבל תקומה יכול וצריך להפוך לדוגמה לדרך שבה ניתן להפוך יישובים לעצמאים אנרגטית, תוך התבססות על אנרגיה מתחדשת נקייה ויעילה. המשרד מפרסם היום כלי חדש שמיועד לסייע ליישובי חבל תקומה לנצל מבנים, חניונים ושטחים מבונים אחרים ליצירת אנרגיה סולארית ולאגירתה באופן שיעניק בטחון אנרגטי – והכול תוך שמירת המרחב החקלאי והנוף הפתוח והייחודי באזור.
באמצעות הכלי, כל יישוב יוכל לזהות איפה וכמה ניתן להתקין מתקנים סולאריים, וכמה אגירה יש לשלב כדי לאפשר רציפות תפקודית במצב חירום, תוך אומדן העלויות הכלכליות לכך"
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והלחימה המתמשכת, נפגעו יישובים רבים מבחינה גיאוגרפית ובמבניהם, ובמקביל ללחימה מתחילה מלאכת השיקום. תוכנית "דרום ירוק" של המשרד להגנת הסביבה היא מתווה לשיקום סביבתי של האזור וקידום תשתיות סביבתיות מתקדמות. זאת, מתוך חזון לפעול לשיקום ולשגשוג של חבל תקומה בד בבד עם הגנה על האוכלוסייה והסביבה מפני זיהומים ומפגעים סביבתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה