בארץ

קצבה זעומה לחטופים ששוחררו: זה הסכום שהמדינה "משקיעה" בהם

במהלך דיון מיוחד שנערך בנוגע לסיוע המוענק לחטופות אשר שוחררו, ראומה ערוסי טרשצ'נסקי, שביתה בת ה-13 שוחררה מהשבי, חשפה כי הקצבה שביתה מקבלת עומדת על סך 1,350 שקל בלבד, וכי הדבר כלל אינו מספיק לטיפולים ולסיוע הנדרשים עבורה
מערכת ice | 
הפגנות למען החזרת החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום (שלישי), התקיים דיון מיוחד בנוגע לסיוע המוענק לחטופות אשר שוחררו ולאלו שבן זוגן עדיין בשבי החמאס. ראומה ערוסי טרשצ'נסקי, שביתה בת ה-13 שוחררה מהשבי ובנה בן ה-15 נרצח, חשפה כי הקצבה שביתה מקבלת עומדת על סך 1,350 שקל בלבד, וכי הדבר לא מספיק כלל לטיפולים ולסיוע הנדרשים עבורה.
טרשצ'נסקי טענה כי ביתה "נחתה מעזה לעולם חדש", וזעקה לעזרה: "אנחנו צריכים כסף כדי לפתור הרבה מאוד בעיות שאנחנו מתמודדים איתן ואנחנו עסוקים בבירוקרטיה כדי לחפש את הכסף". כמו כן, הוסיפה כי הקצבה של ביתה צפויה להסתיים בחודש מאי, ובשביל לחדש אותה היא תצטרך להתייצב בפני ועדה שתבחן את מצבה הנפשי. "אנחנו פשוט באפיסת כוחות ובכאוס מתמשך. זו סיטואציה לא נורמלית. למה אני צריכה להגיע לכנסת לשמוע מה מגיע לי?".
רז בן עמי, אשר שוחררה מהשבי לאחר 54 ימים ובעלה אוהד עדיין מוחזק בעזה, שיתפה בכאב: "אין לי אוויר בריאות יותר. חזרתי במצב בריאותי לא טוב, מצב נפשי מאוד קשה. אני לא מצליחה להרים את הראש מעל המים. קחו כל עסקה שיש על הפרק ותצילו אותם. אם הייתי נשארת שם עוד כמה ימים לא הייתי שורדת. אני לא יכולה להגיד שאני מקבלת יותר מדי עזרה מהמדינה, אפילו לא עזרה כספית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה