בארץ

עד 25 אלף דולר: זה הפרס שיוענק בישראל, מי יוכל לזכות בו?

זו השנה ה-21 בה פרס זוסמן ג'וינט יוענק לשלושה זוכים (יחידים או צוותים) אשר תרמו תרומה משמעותית למצוינות בתחום השירותים החברתיים בישראל, בדגש על עזרה לאוכלוסיות בסיכון, לקידום תפקוד פיזי רגשי או מנטלי וכן לקידום חוסר קהילתי
מערכת ice | 
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
בצל המלחמה ובסימן חיזוק החוסן הישראלי: פרס זוסמן ג'וינט יוצא לדרך. כבכל השנה, הפרס יוענק זו השנה ה-21 במטרה להגביר את המודעות לנושא החברתי בדגש על עזרה לאוכלוסיות פגיעות. את הפרס יקבלו שלושה זוכים (יחידים או צוותים) אשר הוכיחו כי תרמו תרומה משמעותית למצוינות בתחום השירותים החברתיים בישראל, כאשר כל אחד מהזוכים יזכה לפרס כספי בסכום של עד 25 אלף דולר.
הפרס הינו בתרומת לאונור ולארי זוסמן ז״ל, אשר קיימו קשרים הדוקים עם מדינת ישראל ותרמו רבות לעידוד פרויקטים חברתיים בכלל ועם ארגון הג'וינט בפרט. משפחת זוסמן הם שותפים מסורים של ארגון הג'וינט זה שנים רבות, ופעילים במגוון רחב של תכניות הג'וינט.
פרס זוסמן-ג׳וינט לשנת 2024 יוענק השנה בקטגוריות הבאות:
מיזמים חברתיים לקידום חוסן כלכלי של אוכלוסיות במצבי סיכון – מדינת ישראל ידעה משברים רבים בשנים האחרונות: ממשבר הקורונה ועד מלחמת חרבות ברזל הנוכחית, כל אלו מייצרים קושי כלכלי עבור כלל החברה – אולם ישנן אוכלוסיות אשר מתקשות במיוחד בעת זו. מיזמים בתחום הזה ישימו דגש על איתנות כלכלית והכלה פיננסית של בודדים ומשפחות או של עסקים קטנים, ויסייעו להם להשתלב מחדש בכלכלה הישראלית.
מיזמים חברתיים חדשניים לקידום תפקוד פיזי, רגשי או מנטאלי - מצבי משבר מתמשך מייצרים סיכון לפגיעה פיזית, רגשית, קוגניטיבית או מנטאלית ולעתים אף התדרדרות או פגיעה רב-מימדיות. הפגיעה יכולה להיות זמנית או קבועה והיא מקשה על שמירה על עצמאותם ויכולת תפקודם בקהילה. המיזמים בקטגוריה זו ישימו דגש על שיפור או שימור מוכח בתפקוד של הפרט, במימד אחד או יותר מאלה המצויינים בקטגוריה, וימחישו כיצד הם מסייעים למקסום עצמאות והשתלבות בקהילה. 
מיזמים חברתיים חדשניים לקידום חוסן קהילתי – חוסן קהילתי מסייע לפרט ולקהילה להשתקם באופן מהיר ומיטבי יותר ממשברים. לאור היקף ומשך המלחמה, עולה צורך בחיזוק חוסן קהילות וישובים על מנת להתמודד עם המשבר ברמת הקהילה והפרט. המיזמים בקטגוריה זו ישימו דגש על חיזוק הקשרים, התמיכה והיכולת לתת מענה בעת משבר  לחברי הקהילה או לצרכי הישוב. מיזמים אלו ימחישו כיצד הותאם מודל המיזם למצב החירום הנוכחי ומסייע בפועל באמצעות יכולות הישוב או הקהילה לפרטים החברים בהם.
הגשת המועמדות לפרס החלה והיא תסתיים ב-17 באפריל 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה