בארץ

בן גביר יקבל ברקס? הכנסת תצביע על צו מיוחד: "לדרוש ממנו להתייצב"

בעקבות האיסור עליו הכריז השר לביטחון לאומי, הוועדה לביקורת המדינה תביא להצבעה הליך חריג וראשוני שיכריח ארבעה בעלי תפקידים ממשרדו והמשטרה להתייצב בדיון בכנסת. הרקע: הליכי הוצאת נשק מאז ה-7 באוקטובר. יו"ר הוועדה מיקי לוי: "זלזול מתמשך בעבודת הכנסת". צו ההבאה יעלה להצבעה בפועל בוועדה
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום מסך הפטריוטים)
בעקבות האיסור של השר איתמר בן גביר לנוכחותם בדיוני הוועדה, מחר (שלישי) יובא להצבעה הליך חריג וראשוני: הוצאת צו הבאה שיכריח ארבעה בעלי תפקידים ממשרדו ומהמשטרה להתייצב בדיון. הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי קיימה חמישה דיונים מעמיקים בהם עלו "כשלים רבים במערכת, ביניהם היעדר אכיפה יעילה, תנאים מקלים להוצאת רישיון ותהליך לא אחיד לגבי כל מגישי הבקשה", על פי הוועדה.
בדיונים הומלץ על ידי גורמים ממשלתיים להביא שורה של צעדים משמעותיים לשיפור המצב. בפועל, נסגרו החמ"לים שפעלו מחוץ לאגף לרישוי כלי ירייה וכן התפטר ראש האגף. הוועדה עמלה בדיוניה האחרונים לבדוק טענות נוספות שעלו בדיונים ולוודא את תהליך ייעול האכיפה בכדי למנוע זליגת נשק שיכול להוות סיכון, אך בכל הדיונים האחרונים לא התייצבו נציגי המשרד לביטחון לאומי ונציגי משטרת ישראל האמונים על הנושא וזאת בהוראת השר איתמר בן גביר. 
יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי התריע בדיונים האחרונים כי מלבד הזלזול המתמשך בכנסת, יש כאן פגיעה מהותית בתפקיד הוועדה לפקח על יישום דו"חות המבקר בנושא ועל כן לא יהסס להשתמש בכלי ייחודי הניתן לוועדה לביקורת המדינה לפי תיקון מס' 16 בחוק המבקר: "מי שהוזמן ולא התייצב, רשאית הוועדה, ברוב חבריה, לדרוש ממנו להתייצב לפניה כאמור; הדרישה תהיה בכתב חתום ביד יושב-ראש הוועדה, ויצורף לה העתק מהדין וחשבון של המבקר או מהחלק שאליו מכוונת הדרישה". 
"צו הבאה", כלי חריג שבידי ועדה זו בלבד לחייב התייצבות של גורמים בדיון, שימש עד כה בעיקר כאיום. גורמים רבים זומנו בעבר בעקבות איום הוצאת הצו, אך בפועל מעולם לא נעשה שימוש בכוח ההצבעה על הצו. נכון לשעה זו, לראשונה, צו ההבאה יעלה מחר להצבעה בפועל בוועדה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה