בארץ

קרן גרין: "גם כשאומרים 'חמודה' או 'בנות' בקונטסט מקצועי, זה שוביניסטי"

קרן גרין, ראש מועצת קדימה צורן בריאיון ל-ice חושפת: "כשהייתי עורכת דין צעירה והגעתי למו"מ מטעם גוף גדול, העו"ד מהצד השני ניסה להקטין אותי וקרא לי 'מיידעלה', אבל כמובן שעצרתי את הדיבור"
דוד זולדן | 
קרן גרין, ראש מועצת קדימה צורן (צילום מועצת קדימה צורן)
קרן גרין, ראש מועצת קדימה צורן בריאיון ל-ice סביב יום האישה אומרת כי: "לא הגיוני שבקבינט המדיני הביטחוני, שבוועדת שרים לחקיקה שבראש רשויות יש נשים בודדות. אני מאמינה שנוכחות נשית תשפיע על הגישה של הגופים הציבוריים והפרטיים".
מדוע זה קריטי שנשים יתברגו בכל צמתי קבלת ההחלטות?
"נשים מהוות 51% מהאוכלוסייה, ויש להן זכות מלאה להיות בעמדות מפתח בכל גוף, מוסד וארגון שיש בו מעורבות לציבור, במגזר הציבורי והעסקי כאחד. לא הגיוני שבקבינט המדיני הביטחוני, שבוועדת שרים לחקיקה שבראש רשויות יש נשים בודדות. אני מאמינה שנוכחות נשית תשפיע על הגישה של הגופים הציבוריים והפרטיים".
והאם יש תחומים נניח פיזיים יותר שלא מתאים לנשים להשתלב בהם?
"אני לא רואה סיבה או מגבלה שתהיה בתחום כלשהו. כולנו רואות שגם בצבא בכל המקצועות בוצעו התאמות ויש נשים. גם מלחמת חרבות ברזל, שאנחנו מצויים בה כעת לימדה על יכולות התושייה והאומץ שהפגינו נשים בכל קשת התפקידים".
 
הייצוג הנשי בכנסת הנוכחית נמוך ביחס לשנים קודמות. האם זו תופעה שיש לקבל בשוויון נפש ולהמתין ליום שבו הנתונים יחמיאו או שיש לפעול כדי לשנות את המשוואה וכיצד לשיטתך ניתן לעשות זאת?
"חייבים לפעול כדי לשנות ולרבות בחקיקה, בדיוק כפי שעשו בנושא דירקטוריונים. הנושא הזה צריך להיות חשוב לגברים ונשים כאחד. מקום שבו אין מגוון, אינו יכול לתת מענה שלם".
יום האישה 2024 ועדיין נשים נוהגות נתקלות מדי יום בביטויים מזלזלים: "מי נתן לך רישיון?", "רוצה שאחנה בשבילך?" באילו הערות דומות נתקלת בעבר והאם תוכלי לשתף באירוע שוביניסטי שצרוב בזיכרונך?
"כשהייתי עורכת דין צעירה, והגעתי למו"מ מטעם גוף גדול, העו"ד מהצד השני ניסה להקטין אותי וקרא לי 'מיידעלה', אבל כמובן שעצרתי את הדיבור. גם כשאומרים 'חמודה' או 'בנות' בקונטסט מקצועי, אני מתקנת כי זה שוביניסטי".
באיזה תרחיש מעמד האישה לא היה סובל איפה ואיפה או במילים אחרות: כיצד היינו נראים בעולם מתוקן?
"בעולם מתוקן שבו הייצוג הנשי היה בדיוק כחלקו באוכלוסייה לא הייתה איפה ואיפה חשוב מגוון, לא רק נשים, לא רק גברים".
האם המלחמה חידדה את הצורך של נשים בצומת קבלת ההחלטות? (קבינט ללא אישה, פיקוד צבאי בכיר על טהרת הגברים כולל במשטרה ובממסדים משפיעים).
"הצורך היה קיים לפני המלחמה והוכיחה לכולם שנשים פעלו בצורה מיטבית ומעוררת השראה. אמיצות, נחושות. מלי השוטרת מתחנת שדרות, עמית הפרדמיקית מקיבוץ בארי, הרב"שצית של ניר עם וגיבורות נוספות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה