בארץ

עסקת חטופים על השולחן: "ישראל הסכימה לשישה שבועות של הפוגה"

גורם בכיר בממשל ביידן הודה כי בירושלים ממתינים לתשובת ארגון הטרור, כאשר ארה"ב לחצה על ישראל להסכים לעקרונות המסגרת. "הנייה דיבר עם אמיר קטאר על הפרטים ועובדים מסביב לשעון כדי שזה יקרה", הוא אמר בשיחה לתקשורת. מי ישוחרר? כל הפרטים
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
גורם בכיר בממשל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר אמש (שבת) כי ישראל להפסקת אש של שישה שבועות במסגרתה ישוחררו חטופים שנמצאים בשבי החמאס. גורמים בירושלים ממתינים לתשובת הנהגת ארגון הטרור, כאשר ארה"ב לחצה על ישראל להסכים למסגרת והעניין סוכם בפסגת פריז. 
לדברי הגורם, ישראל קיבלה את עקרונות ההסכם. "שישה שבועות של הפוגה ושחרור חטופים", אמר הבכיר בממשל ביידן, "הנטל עכשיו הוא על חמאס. הנייה דיבר עם אמיר קטאר על הפרטים ועובדים מסביב לשעון כדי שזה יקרה. גם להגדיל את הסיוע ההומניטרי וגם להציל את החיים של החטופים. הכדור במגרש של חמאס, וממשיכים לדחוף בכל הכוח".
"הכל תלוי בהסכמת החמאס לשחרור החטופים המוגדרים חטופים בסיכון בהם נשים, ילדים, מבוגרים וחולים", הסביר הגורם. בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי משלחת של חמאס, ובראשה ח'ליל אל-חיה וזאהר ג'בארין, הגיע לקהיר תוך שעות כדי למסור את תשובה הסופית בנוגע להסכמות שהתגבשו בפסגת "פריז 2".
על פי הדיווח, בכיר בחמאס אמר כי ארגוני הטרור לא ימסרו כל פרט או מידע ללא מחיר, ו"צריך לשלם מחיר גדול במונחים של הקלה על תושבי עזה וכינון הפסקת אש".הוא הבהיר כי מה שעולה לגבי הדרישה של ישראל לקבל רשימת שמות של חטופים חיים על מנת לחדש את המשא ומתן להפסקת אש לא מייצר לחץ עליהם. "לכל דבר בתהליך המו"מ צריך לשלם מחיר, וכן יש דרישות ברורות על ישראל ליישם אותם עד שישחרר את החטופים ויציל את הנשארים בחיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה