בארץ

"ישראל תוכל להחלים רק אחרי שאחרון החטופים ישוב לביתו"

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו השתתף בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים שנערכה במוזיאון הסובלנות בירושלים. לדבריו, המעורבות האמריקנית במלחמה בעזה נובעת מתמיכה בלתי מסויגת במדינה: "הנשיא ביידן הזהיר שחקנים בגזרה המקומית שלא לנצל את המצב ולפעול נגד ישראל". למרות זאת, סייג כי "חשוב לשמור על ערכים הומניטריים"
מערכת ice | 
שגריר ארה"ב בישראל, ג׳ק לו, בנאום בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים (צילום COP)
שגריר ארה"ב בישראל, ג׳ק לו, פתח הערב (ראשון) את הגאלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים שנערכה במוזיאון הסובלנות בירושלים. לו התייחס בדבריו לחזון שתי המדינות ואמר כי "הצענו את החזון שלנו לעתיד טוב יותר באזור. המאמצים שאנו משקיעים על מנת להשיגו הם עוד ביטוי לקשר העמוק בין האומות שלנו".
לו אף הסביר את הצעד של הממשל האמריקני להפעיל סנקציות כנגד ארבעה ישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק ואמר כי "ב-1 בפברואר הוציא הנשיא צו ביצוע המתייחס לפעולות המערערות את השלום, היציבות והביטחון ביהודה ושומרון. זה קרה לאחר חמישה סבבים של סנקציות פיננסיות מאז 7 באוקטובר כנגד חמאס.

הצו מאפשר לשר החוץ ולשר האוצר סמכות להטיל סנקציות על אזרחים זרים המכוונים או משתתפים במעשי אלימות וטרור קיצוניים ביהודה ושומרון. הצו אינו מפלה וחל באופן שווה על ישראלים ופלסטינים. בעיית הקיצוניות האלימה מצד מספר קטן של מתנחלים בגדה אינה חדשה. אנחנו מתעדים את זה כבר שנים, וישראל בעצמה העמידה למשפט והרשיעה מתנחלים קיצונים אלימים, כולל ממש לאחרונה". 
 
לו הוסיף בדבריו על העמידה של ארה״ב לצד ישראל וציין כי:  "בישראל, הטראומה של ה-7 באוקטובר עדיין קיימת ונוכחת. ארה״ב היא אחת האומות היחידות שתמיד תמכו בישראל ללא סייג ונמשיך לעשות זאת. הנשיא ביידן הזהיר שחקנים בגזרה המקומית שלא לנצל את המצב ולפעול נגד ישראל. מהיום הראשון, הוא העמיד את ארה״ב במרכז המעורבות, כולל במו״מ להחזרת החטופים. זו מנהיגות אמיתית. 112 אנשים שנחטפו נמצאים כעת בבתיהם ולנשיא ביידן יש חלק משמעותי בכך. מדינת ישראל והאומה כולה יוכלו להחלים רק אחרי שאחרון החטופים ישוב לביתו". 
 
"אנחנו לא אומרים לישראל להפסיק את הלחימה בגלל שנשים וילדים חפים מפשע נפגעים, ברור לנו שזו דרכה של מלחמה. אנחנו ממשיכים לתמוך ולעמוד לצד בישראל. חשוב לנו לשמור על ערכים הומניטריים, אבל ההשלכות עדיין קשות מאוד. ילד הוא ילד ובאמריקה, כשאומרים שישראל צריכה להיות זהירה יותר כשזה נוגע לחייהם של ילדים, זה לא מוריד מאום מהתמיכה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה