בארץ

משלוח התרופות נמצא בחאן יונס: כך הועבר הסיוע הרפואי לחטופים

עשרות ארגזי התרופות המיועדות לחטופים, נמצאו בבית החולים בחאן יונס. את הסיוע הרפואי, שטרם ידוע אם החטופים אכן זכו לקבל אותו, ארגנו משפחות החטופים. רותם קופר, שהוריו נחטפו בשבת השחורה, הינו אחד ממארגני משלוח התרופות
מערכת ice |  1
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
משפחות החטופים פועלות ללא לאות בכדי להחזיר את יקיריהן הביתה. לצד המאמצים הרבים, פועלות המשפחות למעלה מ-130 ימים בנושא העברת התרופות לחטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס בתת תנאים.
אתמול בערב (שבת) חשף הכתב המדיני של חברת החדשות של ערוץ 12, ירון אברהם, כיצד משפחות החטופים פועלות ללא הפסקה במטרה להעביר את התרופות הנדרשות ליקיריהן.
על פי הפרסום, לפחות חלק מעשרות ארגזי התרופות שנמצאו בשבוע שעבר בבית החולים הממוקם בחאן יונס, תוכננו על ידי משפחות החטופים. חלק מבני המשפחה של החטופים שדאגו להעברת התרופות הם רותם קופר, שהוריו נורית ועמירם קופר נחטפו בשבת השחורה ואפרת מצ'יקווה, שדודיה מרגלית וגדי מוזס נחטפו באירועי השבעה באוקטובר.
משפחות החטופים פעלו עם דוקטור מאיר זוסמן ודן סובוביץ, שהקים את מטה משפחות האירופי. במסגרת הפעילות להעברת הסיוע הרפואי לחטופים והחטופות המוחזקים על ידי מחבלי חמאס, משפחות החטופים ערכו את רשימת החולים הכרוניים ובהתאם לכך ארגנו את התרופות המדויקות למצבם הרפואי.
לאחר שאלו הצליחו להשלים את רשימת התרופות לחטופים, המשפחות יצרו קשר עם מוסדות וארגונים מקומיים ובין לאומיים שסייעו להם בהעברת הסיוע הרפואי. לאחר שמספר מדינות אירופאיות העבירו את משלוח התרופות למצרים, בחודש נובמבר הוכנס הסיוע הרפואי לעזה דרך מעבר רפיח. למרות המאמץ הרב של המשפחות, לא נמצאה עדות ממשית לכך שהתרופות אכן הגיעו לחטופים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אף אחד מהחטופים לא קיבל את התרופות שלהם
    C 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני החטופים ששוחררו לאחרונה העידו כי לא קיבלו את התרופות שלהם, כך שאנו יודעים בסבירות גבוהה שאף אחד מהחטופים לא קיבל את התרופות שלהם.
    סגור