בארץ

ארגון הרופאים באזהרה דרמטית: "החטופים בסכנת חיים מוחשית ומיידית"

ארגון רופאי המדינה שיגר מכתב בהול לממשלה כדי שיפעלו מיידית מול מצרים וקטאר על מנת לאשר כי התרופות שנכנסו לרצועת עזה, הועברו לכל אחד מהחטופים והחטופות המוחזקים בתנאים קשים ובלתי אנושיים המסכנים את חייהם של החטופים
מערכת ice | 
הפגנות משפחות החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
ארגון רופאי המדינה שיגר מכתב בהול לחברי הקבינט כדי שיפעלו באופן מידי מול מצרים וקטאר על מנת לאשר שהתרופות שנכנסו לרצועת עזה הועברו לכל אחד מהחטופים והחטופות המוחזקים בתנאים קשים ובלתי אנושיים המסכנים גם את חייהם של הצעירים מביניהם, לטענת הארגון ייתכן שבקרוב כבר לא יהיה ניתן להציל אף אחד מהחטופים.
בפנייה עליו חתום יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן נכתב כי "על פי הדו"ח הרפואי המעודכן ל-9 לינואר, לפחות שליש מהחטופים סובלים ממחלות כרוניות הדורשות טיפול רפואי קבוע, ביניהן סוכרת, אוסטאופורוזיס, אנמיה, אסתמה, סרטן, מחלות מעי דלקתיות כגון קוליטיס כיבי ומחלת קרוהן, מחלות עור דלקתיות, מחלת אדיסון, דלקות חוזרות בדרכי השתן, תת פעילות של בלוטת התריס, מחלות לב, אפילפסיה, יתר לחץ דם ועוד."
"מהמידע המפורט בדו"ח ומבוסס על דיווחי בני משפחות החטופים ועל עדויותיהם של חטופים ששוחררו, עולה כי תרופות, אפילו בסיסיות ונפוצות, מסופקות לחטופים רק לעתים רחוקות. חלק מהמשוחררות סובלות מסיבוכים קשים, כדוגמת שבץ מוחי חדש ופגיעה לבבית, עקב היעדר טיפול. בנוסף, שבויים שחזרו דיווחו על פגיעות חמורות שלא טופלו."
על פי הדו"ח, החטופים והחטופות מוחזקים בתנאים סביבתיים והגיינים קשים ביותר, כגון: גישה מוגבלת לשירותים, העדר גישה למים זורמים או נקיים, קושי לנשום במנהרות, חשיפה לטמפרטורות נמוכות עקב מזג האוויר החורפי ותנאי סניטציה נמוכים. תנאים בלתי סבירים אלו מובילים לריבוי מחלות זיהומיות קשות ומעמידים את מי שחשופים אליהם, ובטח ובטח לאורך תקופת זמן כה ממושכת, בסכנת חיים מוחשית ומיידית!!!. 
"נכון הדבר שעקב כך, קבינט המלחמה קידם עסקה הומניטארית עם המתווכת לחמאס קטאר לפיה יוכנסו תרופות וציוד רפואי לתושבי עזה בתמורה להעברת תרופות וציוד רפואי החיוני להמשך שרידותם של החטופים. אולם, עד כה לא התקבלה כל אינדיקציה ודאית שאכן החטופים אכן קיבלו את המשלוח הרפואי המיועד עבורם.  יש לעשות הכל על מנת להבטיח כי העסקה ההומניטרית לא תהא חד צדדית, ולוודא שכל הנזקקים לקבלת תרופות יזכו להן!!!"
"אנו קוראים לקבינט המלחמה לפעול בנחישות ובאופן מיידי מול המתווכות מצריים וקטאר, שאיתן נסגרה עסקת העברת התרופות לחטופים, על מנת שאלו תספקנה אשרור ודאי לכך שכל תרופה, או טיפול רפואי, סופקו באופן פרטני לכל אחד ואחת מהחטופים והחטופות הזקוקים לכך.  כרופאים, אנו סבורים וחוששים שאם לא כך, ייתכן מאוד שבקרוב לא יהיה את מי להציל - תרופות וטיפולים חיוניים אלו, כפי שבוודאי ידוע גם לכם, אינן עניין של איכות חיים אלא תנאי הכרחי לשימור ולהצלת חייהם של רבים מהחטופים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה