בארץ

היום ה-131 למלחמה: הסלמה בצפון, הותר לפרסום שמה של חללת צה"ל

על רקע מטח הטילים הכבד ששוגר מלבנון לאזור צפת, נהרגה חיילת צה"ל ואף שמונה בני אדם נפצעו. דובר צה"ל פרסם את שמה של החיילת שנהרגה: סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, דובר צהל)
הבוקר (רביעי) פקד את תושבי הצפון אירוע טרגי בהחלט. לפחות 10 רקטות שוגרו מכיוון לבנון לאזור צפת ובעקבות כך, מנכ"ל מד"א ציין כי אותרה הרוגה בסריקות שבוצעו במבנה שנפגע מהמטח הכבד. בדקות האחרונות, עדכן דובר צה"ל כי אותה חיילת שנהרגה ממטח הטילים הכבד היא סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה.
מלבד אותה טרגדיה קשה, מנכ"ל מד"א עדכן כי שמונה בני אדם נוספים נפצעו. על הדיווח של המרכז הרפאי זיו, פצוע אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני ו-6 נפגעו באורח קל כאשר כולם סובלים מחבלות באזור הגפיים.
בעקבות מטח הטילים הכבד ששוגר לכיוון העיר צפת, דובר צה"ל מסר בתגובה: "זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב נטועה, מנרה וכן לבסיס צה"ל בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי".

 
על פי הדיווחים וההערכות, מטח הטילים הכבד כוון בין היתר לפיקוד צפון. בכלי התקשורת הערביים התייחסו לאירוע הטרגי ואלו דיווחי כי בוצעו "ירי טילים לעבר בסיס חיל האוויר במירון ולעבר בסיס בצפת".
שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת התראיין באולפן החדשות של ynet: "יש מרחבים מוגנים, אנחנו נפעל על פי סדר פעולות שאנחנו רגילים. נעשה הערכת מצב, נבדוק לאן זה הולך. זה ממש לא נדיר שיש אזעקות באזור. רק לפני 3 שבועות היו כטב"מים והירי על מירון. אנחנו מתורגלים, בדריכות מלאה".
ראש מפלגת "ישראל ביתנו", חה"כ אביגדור ליברמן, התייחס לאותו אירוע ותקף את הממשלה בחשבון ה-X שלו: "הקו האדום הפך לדגל לבן - קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה ואיבד את הצפון". 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צפון לא בבית תזכורת
    גדי צ 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה קבינט מלחמה מחכה ימחקו את בית חיזבאללה קרובי גדר די לראות חולשה
    סגור