משפט

מכה לרוכשי דירות במחיר למשתכן: מדוע תפרדו מ-8,000 שקל?

הישראלים שרכשו דירות בתוכניות הממשלתיות, ייאלצו בעל כורחם להוסיף סכום של כ-8,000 שקל למחיר הדירה שכבר רכשו בעקבות הסדר פשרה בין המדינה לקבלנים. אליהם יצטרפו הקבלנים והמדינה שיוסיפו 8,000 שקל מעבר לכך, מה שיעלה לכל צד כ-160 מיליון שקל במצטבר
מערכת ice | 
רכישת דירה (צילום פלאש 90/ גרשון אלינסון, shutterstock)
רוכשי דירות במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' ו'מחיר מוזל' או 'מחיר מופחת', עשוים להפרד מלא מעט כסף, כמו גם המדינה והקבלנים, זאת בעקבות הסכם פשרה חדש שנחתם המדינה לקבלנים שנחתם אתמול (שני) והוגש לאישור בג"ץ למתן תוקף.
על פיו, הישראלים שרכשו דירות בתוכניות הממשלתיות, ייאלצו בעל כורחם להוסיף סכום של כ-8,000 שקל למחיר הדירה שכבר רכשו. אליהם יצטרפו הקבלנים והמדינה שיוסיפו 8,000 שקל מעבר לכך, מה שיעלה לכל צד כ-160 מיליון שקל במצטבר.

לפי הסדר הפשרה, כפי שפורסם בכלכליסט, ההפרשים בין ההצמדה של התשלום המלא למדד תשומת הבנייה להצמדת מחציתו בלבד יתחלק שווה בשווה בין המדינה, הדיירים והקבלנים כאשר כל אחד מהצדדים יספוג שליש מהפער וכל צד ישלם כ-8,000 שקל.
בתגובה מסר משרד השיכון: "כידוע שר הבינוי והשיכון וגורמי המקצוע במשרד התנגדו למתווה שהציעה ועדת הפשרות במשרד האוצר לפיו החלוקה תיעשה באופן שווה בין המדינה, הרוכשים והקבלנים. עם זאת, הכרעת משרד המשפטים בעניין, קיבלה את עמדת משרד האוצר, המשרד יפעל על פי ההחלטה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה