משפט

תחנת הרדיו מסתבכת בענק: העובדים טוענים להתעמרות והתנכלות

התבטאויות קשות לעובדים, התנכלויות ומשיכת זמן כדי למנוע הכרה בהתאגדות- אלה רק מהשיטות שנחשפות לקראת הדיון בבית הדין, שכולל תביעה בסך 1.11 מיליון שקל נגד קול ברמה; יועמ"שית ההסתדרות הלאומית: "גוף תקשורת שאמור לפעול בשקיפות ובצורה דמוקרטית, פועל באגרסיביות ומחשכים בניגוד לחוק ומרתיע עובדים מלדרוש זכויות בסיס"
מערכת ice |  1
רדיו (צילום shutterstock)
ההסתדרות הלאומית פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להכיר בארגון היציג של עובדי קול ברמה ובתביעה כספית בסך 1.117 מיליון שקל, בעקבות התנכלות מצד ההנהלה והפרעה בהליך ההתאגדות.
לפני כשבועיים, ב-27.12, קמה התארגנות של עובדי רדיו קול ברמה ובהתאם להליך גיבוש ועד יציג פנו חברי ועד הפעולה מטעם ההסתדרות הלאומית להנהלת החברה ופורסמו שמות חברי הוועד. מאז העובדים המתארגנים סובלים משורה של התנכלויות וההנהלה מסרבת להכירם כוועד יציג. הבקשה שהוגשה לבית הדין מגולל את השיטות הנלוזות של קול ברמה למניעת ההתאגדויות וכולל צילומי מסך וציטוטים של בכירים בחברה.

"נבלה נעשתה בישראל...כמה מעובדי הרדיו עשו מעשה הונאה ונוכלות", כך הגיב בכיר בקול ברמה להתארגנות העובדים". מנכ"ל החברה אריאל דרעי אף פנה ישירות אל העובדים ודרש מהם לבטל את ההצטרפות להסתדרות הלאומית. ומזכירתו אף דאגה להפיץ את המסר בשמו כי "הלך על מי שחתם". כך לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט.
זכות ההתארגנות הוכרה בישראל כזכות חוקתית ואף עוגנה בסעיף 33 לחוק הסכמים קיבוציים וקובע כי מעביד שיפעל בדרך כלשהיא בכדי לפגוע בחירות ההתארגנות של העובדם, עלול לשאת בקנסות כבדים, גם ללא הוכחת הנזק.
עו"ד בטי מצר לוי, יועצת משפטית של ההסתדרות הלאומית: "גם בזמן מלחמה, חשוב לחזק את העורף והתאגדויות עובדים הן הפתרון. גוף תקשורת אמור לפעול בשקיפות ובצורה דמוקרטית לעיני אור השמש ובמקום זה אנחנו רואים אותו פועל באגרסיביות ובמחשכים נגד עובדים ובניגוד לחוק ומרתיע עובדים מלדרוש זכויות בסיסיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקום עבודה גרוע, עשו בשכל שהתאגדו
    ארי 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בטח אריאל משתגע שם????? נקווה שהעובדים לא ישתפנו ויפחדו מאריאל, כינזאת הדרך היחידה להשיג שם ביטחון תעסוקתי ושיפור תנאים. העיקר אני לא עובד שם??
    סגור