משפט

פסגת נתניהו-ביידן: האם גורמים בליכוד מנסים למשוך בחוטים?

קבוצת חברי ליכוד לוחצת לכנס דיון במרכז המפלגה ובו להעלות לסדר היום הצעה להעברת הרפורמה המשפטית במליאת הכנסת ללא הסכמה. התנועה חייבה את רה"מ והשר כץ להודיע על מועד כינוס הוועידה, אלא שהחשש שהדבר יחבל בביקור המדיני בארה"ב דחה את ההחלטה – שעלולה לעבור כעת לידיים של בית הדין המפלגתי
מערכת ice |  1
רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן (צילום עמוס בן גרשום/ לעמ)
כ-850 חברי מפלגת הליכוד חתמו במהלך חודש מאי האחרון על קריאה לרה"מ ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו ולשר התיירות חיים כץ, שמטרתה לכנס את מרכז הליכוד לצורך העברת הצעת החלטה לפיה הממשלה תקדם את הרפורמה המשפטית ותביאה לאישור במליאת הכנסת גם במחיר המשך המחאות, ההיתכנות לפגיעה בכלכלה ובמשק הישראלי  וללא כוונה להגיע להסכמות בהמשך. 
נוכח יוזמת הפונים, בית הדין של מפלגת השלטון קבע כי נתניהו וכץ נדרשים לקבוע מועד לכינוס ועידת המפלגה, לא יאוחר מה-14 בספטמבר (אתמול). עם זאת, לאור ביקורו המדיני של נתניהו בארה"ב שצפוי לכלול פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (הראשונה מאז הכריז יו"ר הליכוד על ממשלתו השישית), רה"מ לא התייחס לדרישות הפונים ולא נקבע מועד לכינוס ועידת המפלגה מחשש שהדבר עלול להזיק לביקורו. 

בית הדין הכיר בכך שהדרישה לכינוס הוועידה צודקת וכי על נתניהו כיו"ר תנועת הליכוד מוטלת החובה לציית לחוקת התנועה, ואי קביעת תאריך לכינוס הוועידה כמוה כביטול. עתה, בית הדין המפלגתי דורש מהשניים לקבל את התאריך שבו מתוכנן כינוס מרכז המפלגה. אם לא יעשו כן, ביום רביעי הקרוב בית הדין בעצמו יוכל לקבוע את מועד כינוס הוועידה. בתוך כך, חברי  "פורום דרור בליכוד" גייסו כאלף חתימות של חברי המרכז כדי לכנסו. 

שר התיירות חיים כץ (צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90)
"פורום דרור בליכוד" דורש כי אם לא תושגנה הסכמות בבית הנשיא, מפלגת הליכוד תקבע מועד להעברת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירות שופטים בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בהקדם. "אנו שמחים שבית הדין קיבל את טענותינו על כך שהחוקה מחייבת את כינוס המרכז במהרה", אמרו בפורום לאחר הודעת בית הדין. "אנחנו מקווים לטובת התנועה, שניתן יהיה להגיע להסכמה על תאריך קרוב לכינוס המרכז בלי צורך בקביעה תאריך על ידי בית הדין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים להעביר את הרפורמה בהקדם
    יגאל גיל 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב להבהיר לנתניהו כבר עתה, לפני נסיעתו, שלא יתחייב לביידן או לארה"ב כי הוא מקפיא את הרפורמה. הליכוד דורש קידום הרפורמה בהקדם, מבלי לדחות הרפורמה בתירוצים של ניסיונות להגיע לפשרה.
    סגור