משפט

הרצוג במסר לקראת השנה החדשה: "ימים של חשבון נפש"

על רקע הדיווחים על ניסיונותיו החוזרים להחזיר את הקואליציה והאופוזיציה לשולחן המו"מ במטרה להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית, פרסם נשיא המדינה את ברכתו לאזרחי ישראל. "לא אחת עמדו עלינו עלינו לכלותנו, אין לנו ארץ אחרת"
מערכת ice | 
הנשיא יצחק הרצוג (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
היום (שישי), ערב ראש השנה תשפ"ד, פרסם נשיא המדינה יצחק הרצוג את ברכתו לאזרחי ישראל ולקהילות היהודיות בתפוצות. בצל הסערה הציבורית שעוררו הדיונים בבג"צ על החוק לביטול עילת הסבירות, ונוכח המחלוקת ההולכת וגוברת בקרב המערכת הפוליטית סביב המשך מהלכי הממשלה לקידום החקיקה המשפטית, פרסם הנשיא מסר מפייס עבור האזרחים. 
"אזרחיות ואזרחי ישראל, אחיותיי ואחיי", פתח הנשיא את דבריו. "בעוד זמן קצר, יגיע הרגע המיוחד הזה, היקר, החד-פעמי, שבו תיחתם שנה אחת, ותתחיל שנה חדשה. קול תקיעת השופר החותך את האוויר, ורוח הסתיו הרעננה של שלהי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נושאת עמה תקוות וציפיות לקראת הימים שיבואו. אלה ימים של חשבון נפש, בהם אנו שואלים את עצמנו, מה אנחנו רוצים להשאיר מאחור, ועם מה אנחנו מבקשים להמשיך ולצעוד בדרך". 

השנה מדינת ישראל תציין חמישה עשורים למלחמת יום הכיפורים, אחד מהקרבות העקובים מדם בתולדותיה. הנשיא הרצוג הוסיף להתייחס לכך: "לכל אורך ההיסטוריה שלנו, כעם וכאומה, התמודדנו עם אתגרים שהעמידו אותנו במבחן, ושנדמו, לעתים, בלתי ניתנים לפיצוח. לא אחת עמדו עלינו לכלותנו, והפעילו כנגדנו כוחות עצומים כדי להכניע ולאבד אותנו. לא פעם עומק המשבר, הקרע, האיום, הרגישו פשוט גדולים מדי ובלתי עבירים. במיוחד השנה, כשאנו מציינים יובל שנים למלחמת יום הכיפורים – עלינו לזכור, שמה ששמר עלינו מאז ומתמיד הייתה הידיעה הפשוטה, החותכת, שלא משנה מה – אנחנו נשארים ביחד. כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו עם אחר". 
השבוע נאם הנשיא הרצוג בעצרת חטיבה 14 לרגל 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. בראשית דבריו התייחס הרצוג למצב הפוליטי-חברתי, על רקע הדיון בבג"צ על החוק לביטול עילת הסבירות. במהלך דבריו פנה הרצוג למנהיגים הפוליטיים וקרא להם להגיע לפשרה המיוחלת שתסיים את המשבר. את ברכתו סיכם הנשיא הרצוג במסר מקרב נוסף. "מי ייתן שהשנה שמחכה לה מעבר לפינה תהיה שנה של שקט, של שמחה, של בריאות, של יציבות, של ביטחון, של שלום ושלווה, ושל הכרת האחר, של כבוד הדדי, של יחד. שנה טובה ומתוקה, ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה